Helaas een paar uur later nog geen echte mest en hij werd er niet beter op. Dus om 23.30 weer veearts erbij, pols was verhoogd en geen darmgeluiden meer. Dus doorgestuurd naar Utrecht. Mijn vader uit bed gebeld, die is de enige die ik wist met een auto met trekhaak en van de veearts konden we de trailer lenen. Om iets van half 2 waren we op de kliniek. Alle onderzoeken, er was nog geen directe aanleiding voor een operatie, hij kreeg infuus ivm lichte uitdroging, ze gingen hem weer door proberen te spoelen en dan even afwachten. Vlak voor we weg waren gereden naar Utrecht had hij wel wat gepoept. Dus ik had een beetje hoop.
Uiteindelijk was ik om half 6 vanochtend thuis en heb ik een poging gedaan om te slapen, maar met een bijna 2 jarige die om kwart over 6 wakker was werd dat geen succes. En toen ging om half 9 de telefoon, hij ging achteruit en ze gaven hem de meeste kans op overleven als we gelijk de ok in zouden gaan. Dus gezegd doen.
Vl gebeld, mijn moeder was er inmiddels voor de kleine man, dus ik vl gehaald van zijn werk en naar Utrecht gereden. En nu zit ik boven te kijken naar de darmen van mijn paard. Ze hebben de blinde darm even open gemaakt, daar kwam veel vocht uit, daarna de dikke darm, waar een halve kruiwagen mest uit kwam. De rest net nagekeken, met mijn kleine beetje ervaring kon ik zelf wel zien dat het allemaal wel een mooie roze kleur had. Nu afwachten, ze gaan hem nu dichtmaken en dan wordt het heel hard duimen en hopen dat hij goed wakker wordt en geen complicaties krijgt.
Duimen jullie voor mijn grote kerel?