Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mrie schreef:Nog beter is afgekoelde kamille thee, dat werkt erg goed tegen de ontsteking.
Ik ben nog nooit met ontstoken oog naar veearts gegaan, altijd mt schoonhouden en kamille thee helemaal weg gegaan.
ogen zijn kwetsbaar. De mijne heeft er ook ondanks dagelijkse check meermaals last van gehad, zelfs van niks aan de hand naar een heel dik oog in een halve dag tijd.
Arantes schreef:Ik volg even want mij pony heeft het nu ook, het is ook beetje dik en er komt helder vocht uit.
Vliegenkap durf ik niet zo omdat ik bang ben dat hij blijft hangen oid, hoe doen jullie dat met de kap? Er komen wel 2x per dag mensen bij het weiland en het ligt aan een fietspad maar echt veel toezicht is er niet.
Tancreda4 schreef:Schoonmaken met afgekoeld gekookt water, eventueel met kamille aangemaakt. Ik heb een oogzalfje liggen dat ik dan gebruik, van de DA maar zonder antibiotica. Na het schoonmaken doe ik dat een aantal keer per dag, en idd een kap tegen de vliegen op.