Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
alice0cullen schreef:Licht je dierenarts en en stel samen met hem een plan van aanpak op.Eventueel aanmelden bij de veulencentrale weet niet zeker of dit nog kan.
tamary schreef:Pleeg"mama" zoeken, hoeft niet meteen voor de melk, maar wel voor de sociale ontwikkeling. Dit kan ook een ruin zijn.
Ik ben ook benieuwd naar de rest van het verhaal, want als er al jong afgespeend wordt, is dat 3 maanden/100 dagen. Niet 2 zoals hier, dan moet er bijna wel iets met veulen of merrie mis zijn.
alice0cullen schreef:Weet je ook niet iemand in de buurt die eventueel een soort pleegouder heeft, hier kan je dierenarts misschien ook mee helpen.
Ze zeggen dat een grote knuffel bij een jong veulen goed helpt.
Shirley schreef:Net gekocht, maar je zit al een hele lange tijd met het probleem?
Dat snap ik even niet...
Hoe is het veulen bij jou gekomen dan?
Ken je de merrie?
De eigenaar?
Schandalig dit, je zou zo'n eigenaar toch
Pliennxx schreef:Palmera schreef:Maar... Waarom? Waarom nu al van de moeder af en bij jou? Kon dit niet nog een paar maanden wachten?
Veulen net 1 dag gekocht ivm dat ze op dit moment niemand heeft, letterlijk
En de vraag " waarom" stel ik mezelf ook maar al te vaak..
alice0cullen schreef:Heb je ook geen voor geschiedenis van de merrie of de eigenaar. Hoe is het veulentje uiteindelijk bij jou aanbeland als ik vragen mag.
Pliennxx schreef:alice0cullen schreef:Heb je ook geen voor geschiedenis van de merrie of de eigenaar. Hoe is het veulentje uiteindelijk bij jou aanbeland als ik vragen mag.
Het is een merrie van 5 jaar, prachtige merrie, heeft altijd veulens gehad. Toen ze 3 was heeft de eigenaar haar eerste veulen mee gefokt. Veulens bleven ook erg kort bij moeder.
Via via hoorde ik dat ze te koop stond. Hier in de buurt stond ze bij iemand, had haar dezelfde dag bij moeders weg gehaald.
Ze is op dit moment erg gestrest, eet niet tit nauwelijks veulen korrel.
Drinkt wel veel. Op dit moment ook veel stressmest
Pliennxx schreef:Palmera schreef:Waarom laat je niet nu een DA komen? Kost geld, maar als het beestje niet eet en zo gestressed is...
Als je goed gelezen hebt in de verdere berichten, dan staat er dat de dierenarts er morgenvroeg er sowieso is
Pliennxx schreef:alice0cullen schreef:Heb je ook geen voor geschiedenis van de merrie of de eigenaar. Hoe is het veulentje uiteindelijk bij jou aanbeland als ik vragen mag.
Het is een merrie van 5 jaar, prachtige merrie, heeft altijd veulens gehad. Toen ze 3 was heeft de eigenaar haar eerste veulen mee gefokt. Veulens bleven ook erg kort bij moeder.
Via via hoorde ik dat ze te koop stond. Hier in de buurt stond ze bij iemand, had haar dezelfde dag bij moeders weg gehaald.
Ze is op dit moment erg gestrest, eet niet tit nauwelijks veulen korrel.
Drinkt wel veel. Op dit moment ook veel stressmest