schimmel schimmel schimmel.. ik weet het niet meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwarteparelx

schimmel schimmel schimmel.. ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 21:12

mischien kan iemand mij hier de gouden tip geven, ik weet het echt niet meer in iedergeval..

al 3 jaar lang iedere zomer is het weer drama bij mijn paard. begint bij 1 paard en eindigt bij alle 3 mijn paarden.

jeuk, bulten, korstjes en kale schurfterige plekken. over het gehele lichaam.
al meerdere dierenartsen bij gehad, bloedonderzoeken, biopt op laten sturen naar utrecht.
maar niemand heeft een duidelijke diagnose wat mijn paard mankeert. ja schimmel werd 3 jaar geleden al gezegd, behandeld met imaverol, spuiten tegen de jeuk. maar van alles werd het alleen maar erger. daarna overal mee gestopt om te kijken of er mischien een allergie was op een shampoo of vliegenspray,maar op alles geen enkele verbetering. prednison, dat is het enigste wat helpt. maar om mijn paard nou iedere zomer volledig op de prednison te zetten vind ik wat ver gaan.
vorige jaar het er maar opgehouden dat het een overgevoeligheid is voor een of ander steekbeestje.
dus in de exceemdeken. maar ook nu dus gewoon weer plekken en jeuk. wel in mindere maten maar nog steeds niet goed.
bij het toevallig zien van mijn paard adviseerde iemand mij een homeopaat.
nou ben ik niet echt homeopatisch,maar sta op het moment overal voor open, dus laten komen.
zij concludeerde toch weer schimmel, en de lever. en steekbeestjes die de boel dan nog even verergen
mischien een logische verklaring, plekken van schimmel, jeuk van lever
dus allerlei middeltjes gehad en begonnen. ben nu 4 weken bezig. eerst het gevoel dat het idd minder werd maar ik weet het niet.
ook toch maar weer behandelt met imaverol, maar ook daar zie ik nog niet echt verbetering van.
ik zit nu dus echt met mijn hande in het haar. ik weet gewoon niet meer wat ik nog kan en moet doen..

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:15

Waarom laat je ze niet allemaal enten tegen schimmel?

Monchou

Re: schimmel schimmel schimmel.. ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:20

Ik zou ze ook laten enten tegen schimmel. Niet goedkoop, maar waarschijnlijk goedkoper dan aan blijven modderen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:23

hebben ze ooit eens getest of de schimmel niet resistent is voor enilconazol (werkzame stof in imaverol?)

als ie dat is..kun je blijven smeren wat je wilt dan zal het nooit werken...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:26

Hoe rijk is het gras waar je paarden op staan.
Mijn ponys worden gék van de jeuk en mijt als ze op te suikerrijk/eiwit rijk voer staan.

Dus als het mogelijk is even een tijdje van het gras af, lang stengelig schraal hooi voeren ( bv graszaadhooi) en voorzichtig met krachtvoer ( liefst iets zonder melasse voeren). Dit beleid dan even volhouden ( én als nodig behandelen tegen mijt ) en dan kijken hoe het dan gaat.

Zwarteparelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 21:36

nee nooit getest op resistentie. mijn dierenarts heeft het ook nooit gehad over een schimmel enting.
paarden staan zowel winter als zomer op de wei, en krijgen al jaren het zelfde voer.
brokken heb ik idd ook aan gedacht , maar 1 van mijn paarden krijgt een senioren meusli van een ander merk en die heeft het ook. wel in veel mindere mate

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:37

Heb je foto's en met welk middel ontworm je?

Eefje2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:29

Contact op nemen met Rob Zomer (homeopaat): http://paardenpraktijkzomer.nl/

En ik ben het eens met Punz. Vaak speelt de voeding een veel grotere rol hier in dan men denkt. Mijn paar heeft sinds een paar jaar ook last van jeuk en (kale) plekken, korsten en schurfterige huid als hij op suiker/eiwitrijk voer staat. Jaren daarvoor had hij nooit ergens last van en het is ineens van de een op de andere dag gekomen. Sinds ik rekening hou met suikers/eiwitten hebben we alles onder controle.

Zwarteparelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 18:05

Afbeelding

Ik weet niet of het zo gelukt is?

Dit is een foto van vorig jaar. Nu zonder onsteken huid en bulten. Kzal kijke of ik zo een nieuwe kan plaatse van nu

Zwarteparelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 18:25

[IMG]http://i66.tinypic.com/118g4ux.jpg[_/IMG]

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:30

Zwarteparelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 18:30

Afbeelding deze zijn van nu

Veel minder, geen onsteking of bulten maar wel plekken over het gehele lichaam

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:41

Misschien een heel domme vraag van me maar spuit je ze in de zomer soms in met een product tegen dazen of vliegen en dat ze daarop reageren?
Of geef je ze in de zomer iets te eten, of kunnen ze iets eten wat in de winter niet voorradig is?
Ik denk dan eerder aan een allergische reactie?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:00

De enting die mogelijk is is niet zonder risico, sommige paarden kunnen er niet tegen en gaan dood. En dat is geen kleine bijwerking.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:05

Ik heb hele goede resultaten gezien met zeo horse feed.
Dit geef je , als poeder, door het voer en je kunt het als papje, poeder aangelengd met water, op de plekken smeren.
Puur natuur en geen enting nodig. Iets wat ik je ook niet zou aanraden trouwens. Met deze enting gooi je het hele systeem van je paard in de war en juist het immuunsysteem van het paard versterken is de eerste vereiste. Voor op de korte termijn lijkt een enting te werken, maar op langere termijn zal blijken dat het paard beter af is met een goed immuunsysteem .
Zorg voor voldoende vitaminen en mineralen ( voer ) en bestrijd de kwaal met zeo horse feed. :j

Zwarteparelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 19:12

Ik ben vorige jaar met alles gestopt. Geen vliegrspray geen shampoos geen pour on middelen.maar allemaal geen effect. Dus is het ook niet. Hooi en dergelijke heb ik van mezelf en is dus ieder jaar het zelfde. Ook kippen en zwaluws allemaal verwijderd,niet geholpen

Zwarteparelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 19:14

Allergische reactie heb ik ook aan gedacht maar wel heel toevallig dat ze dat dan alle 3 hebbe. Ik heb allergie van puur geprobeerd maar ook daar had ik niet echt het idee van dat dat werkte

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:21

Mijn merrie had vorig jaar last van schimmel, toen ook van alles geprobeerd als imaverol ed. Maar dit hielp allemaal niet. Wat ik toen bij haar gebruikt heb ik anti schimmel crème van kruidvat huismerk. Iedere dag even insmeren en het was met anderhalf week weg! Misschien een optie om te proberen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:27

Kan er ook geen plant op de wei staan waar ze zo heftig op reageren? Heb je al eens gezocht naar verdacht onkruid?

Wat je ook eens kan proberen is wassen met teatree shampoo. Ik heb zelf laatst een ringworm plekje gehad, en dat is helemaal over gegaan toen ik er teatree druppels op deed en het schijnt tegen alle soorten schimmel te werken.

Daarnaast misschien een idee om vitaminebrok of een vitaminespuit te geven? Het immuunsysteem bestrijdt normaal gesproken ook schimmel en als dit verzwakt is kan dat een uitbraak verergeren.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:27

iEmmaaa schreef:
Mijn merrie had vorig jaar last van schimmel, toen ook van alles geprobeerd als imaverol ed. Maar dit hielp allemaal niet. Wat ik toen bij haar gebruikt heb ik anti schimmel crème van kruidvat huismerk. Iedere dag even insmeren en het was met anderhalf week weg! Misschien een optie om te proberen?

Welke creme is dat? Ik kon het niet vinden maar zou het graag hebben liggen.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:50

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:17

Herkenbaar, de tinkermerrie heeft het ook.
Vooral in liezen, op de borst,oksels, jeuk aan luchtpijp en hoofd :j
Wassen met sebacil gaf wel iets verlichting, imaverol deed niks.
Enige wat bij haar werkt is insmeren met sweet itch van sectolin.

Dit
http://www.medpets.nl/sweet+itch/?s2m_c ... oCaQ_w_wcB

Vraag me niet aarom, maar heb het vermoeden at het ook met vliegen te aken, hefet, geen zomereczeem hoor,dat heeft seniet.
Maar ga ik met dit product smefen dan trekt alles langzaam weg.helpt ook erg goed tegen de jeuk :j
Valt misschien te proberen?

Zwarteparelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 20:41

ellepel schreef:
Herkenbaar, de tinkermerrie heeft het ook.
Vooral in liezen, op de borst,oksels, jeuk aan luchtpijp en hoofd :j
Wassen met sebacil gaf wel iets verlichting, imaverol deed niks.
Enige wat bij haar werkt is insmeren met sweet itch van sectolin.

Dit
http://www.medpets.nl/sweet+itch/?s2m_c ... oCaQ_w_wcB

Vraag me niet aarom, maar heb het vermoeden at het ook met vliegen te aken, hefet, geen zomereczeem hoor,dat heeft seniet.
Maar ga ik met dit product smefen dan trekt alles langzaam weg.helpt ook erg goed tegen de jeuk :j
Valt misschien te proberen?

Heb ik vorige jaar geprobeerd idd;) hielp ook niet. Sebacil,butox enz ook geen verbetering

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:44

Maf he, nou blijft dus uitproberen van van alles en nog wat tot je iets vind wat wel helpt.
Erg vervelend!!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:51

Zet ze eens een zomer ergens anders neer. Als het iets is in de omgeving kun je dat wellicht uitsluiten.