Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LukieBradley schreef:Kan iemand in jip en Janneke taal uitleggen wat titeren is?
LukieBradley schreef:Kan iemand in jip en Janneke taal uitleggen wat titeren is?
Floortz schreef:Voor honden bestaat de DHP titerbepaling sinds een jaar of 10. En de vaccinatieadviezen zelf zijn van om het jaar naar om de 3 jaar gegaan. Alle voorgaande jaren zijn honden dus onnodig gevaccineerd en eigenaren op kosten gejaagd.
Floortz schreef:tetanus kon nog niet eerder getiterd worden.
moonfish13 schreef:Ik heb recent laten enten en heb nog uitgezocht of het mogelijk was een titerbepaling te laten doen, dat kon idd niet.
Roqfort schreef:Floortz schreef:Voor honden bestaat de DHP titerbepaling sinds een jaar of 10. En de vaccinatieadviezen zelf zijn van om het jaar naar om de 3 jaar gegaan. Alle voorgaande jaren zijn honden dus onnodig gevaccineerd en eigenaren op kosten gejaagd.
De grote en de kleine cocktail kosten hetzelfde dus het op kosten jagen van eigenaren slaat nergens op.....
Daarnaast kun je niet titeren voor leptospirose en die enting is jaarlijks (evenals de kennelhoest vaccinatie).
volgens mij had die van mij daar verschillende tarieven voor. Maar ik weet het niet meer want ze zijn al jaren niet meer gevaccineerd. Zolang de titers goed zijn vind ik dat niet nodig. Honden zijn trouwens 14,5 en 10 jaar jong.secricible schreef:maar het is toch iets anders dan titreren...
Je bepaalt namelijk de titer van antistoffen in het bloed. En daar heeft men een werkwoord van gemaakt dat langzaam is ingeburgerd...