Hij staat dag en nacht op het weiland
Voor de gene die denken: laat hem lekker hengst, ruinen komt wel als hij 3 is. Ik heb zelf niet echt ervaring met échte hengsten. Ik zou eerst een ruin kopen totdat ik hem zag
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
detos240 schreef:Ik zou als dat mogelijk is nog ergens in de weide doen met allemaal andere hengsten. Leert hij een hoop van en ontwikkelt hij zich ook goed. En als je hem eind van het jaar weer ophaalt laten castreren.
Zo doen wij dat ook altijd.
en ik heb hem echt liever als ruin omdat ik geen ervaring heb met échte hengsten.. En ik pak hem af en toe ook om wat te gaan doen (kleine dingetjes leren) en dat hengstengedrag vind ik echt niks... carika schreef:Zijn beide ballen al ingedaald? Dan zou ik hem laten ruinen. Hoe jonger ze zijn hoe makkelijker de ingreep is en hoe kleiner het risico op complicaties.
carika schreef:Zijn beide ballen al ingedaald? Dan zou ik hem laten ruinen. Hoe jonger ze zijn hoe makkelijker de ingreep is en hoe kleiner het risico op complicaties.
smurffie schreef:Een 14 maanden oud paard kun je niet alleen zetten. Dat is vragen om problemen. Dan gewoon de hengsten opvang in! En anders inderdaad ruinen en goed schoon houden, en heel vlug de kudde in, want dit is geen hengsten maar eenzame paarden gedrag.
smurffie schreef:Een 14 maanden oud paard kun je niet alleen zetten. Dat is vragen om problemen. Dan gewoon de hengsten opvang in! En anders inderdaad ruinen en goed schoon houden, en heel vlug de kudde in, want dit is geen hengsten maar eenzame paarden gedrag.