Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Rije schreef:Ik heb dat ook gehad, met hoefspray. Wilde weten wat erin zat, maar winkelier wilde me dat niet vertellen. Zei dat ze dat zelf ook niet te horen kregen van de fabrikant, omdat die laatste bang is dat het wordt nagemaakt.
Ik kan er ook niet bij dat die ingrediëntenlijst niet gewoon verplicht op het etiket staat. Is bij mensenspulletjes volgens mij wel verplicht. Heb het dus ook niet gekocht, alleen al uit principe.
Ik zou het spul iig nooit op mijn paard smeren.nine1987 schreef:Sorry dat ik niet meer gereageerd heb.. Was een beetje druk vandaag..
Ik ga geen merk met naam en toenaam hier meerzetten, omdat ik ze niet zwart wil maken.. Dat is niet de bedoeling van dit topic..
Het wordt ook niet specifiek omschreven als geneesmiddel.. Dit was mijn eigen bewoording.. Geneesmiddel was een beetje first thing that came to mind..
Letterlijk wordt er wel gezegd:
Met de creme voorkom je staart en maneneczeem..
De creme houdt de mugjes op afstand, neemt de jeuk weg en verzacht en herstelt de huid van het paard..
Iemand had het over de percentages van de ingrediënten.. Die kaken me niet uit.. Bij coca cola worden die ook niet gemeld ivm namaak inderdaad.. Maar vooral bij voedingsmiddelen is het wel verplicht om alle ingrediënten oo het etiket te zetten.. Deze staan er dus ook bij coca cola op.. Alleen niet in welke hoeveelheden inderdaad..
Maar ik vind "etherische oliën en waxachtige vetten" veel te vaag.. Welke oliën? Welke vetten?
Ik vind het gewoon vreemd dat t geen verplichting is om dit te melden op (geef even een beter woord aub? ) geneesmiddelen..
nine1987 schreef:Letterlijk wordt er wel gezegd:
Met de creme voorkom je staart en maneneczeem.

Ibbel schreef:Maar even serieus: "gezondheidsclaims" mogen niet meer bij producten voor mensen als daar geen bewijs onder ligt. [...]Ik weet echter niet of deze wet ook voor dit soort non-geneesmiddelen voor dieren geldt.
Shadow0 schreef:Ibbel schreef:Maar even serieus: "gezondheidsclaims" mogen niet meer bij producten voor mensen als daar geen bewijs onder ligt. [...]Ik weet echter niet of deze wet ook voor dit soort non-geneesmiddelen voor dieren geldt.
Maar dat is helemaal het punt niet? Als men geclaimd had 'van deze creme gaat de staart mooi glimmen' is het ook interessant om te weten wat de ingredienten zijn. Dat is het punt, niet de al-dan-niet-gezondheidsclaim. En het zou jammer zijn om dit soort dingen dan 'op te lossen' door de verkeerde wetgeving aan te scherpen.