grindosan (wondermiddel?) kent iemand dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fieah

grindosan (wondermiddel?) kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 18:59

Hallo,

Ik heb gehoord van een product genaamd Grindosan. Toevallig van een verkoopspost op facebook: er stond een kruising fjordxhaflinger te koop met zomereczeem maar ze werd elke dag met Grindosan olie ingesmeerd waardoor ze nu zelfs zonder deken kon staan.
Nu had ik daar niet direct op gereageerd en kan de post op facebook niet meer vinden dus ik kom naar hier.
Kent iemand dit product? Ik heb maar 1 webshop gevonden en met verzending is het voor een bus van 5l dan 60 euro. Dus wil wel weten of het echt werkt voor ik dat eraan geef

Kinke

Re: grindosan (wondermiddel?) kent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:29

Helaas….als er een product zou zijn wat echt werkt, dan was dat allang bekend. Die persoon gaat nl. megarijk worden dan.

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:19

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:46

Wondermiddelen bestaan niet, alleen in sprookjes.

Heb je Google al geraadpleegd?
https://nl.agrarking.com/grindosan-1-l-atlantische.html
Echt hè, die vertaling ook :') .

Ingrediënten: venkelolie en paraffine (=kaarsvet).

Laat je niet gek maken. Zomereczeem is een (voor het paard zeer vervelende) allergische reactie, maar een beetje kaarsvet en venkelolie gaat dat niet oplossen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:35

Roodvos schreef:
Wondermiddelen bestaan niet, alleen in sprookjes.

Heb je Google al geraadpleegd?
https://nl.agrarking.com/grindosan-1-l-atlantische.html
Echt hè, die vertaling ook :') .

Ingrediënten: venkelolie en paraffine (=kaarsvet).

Laat je niet gek maken. Zomereczeem is een (voor het paard zeer vervelende) allergische reactie, maar een beetje kaarsvet en venkelolie gaat dat niet oplossen.

Als het een laagje legt waar de knutten niet doorheen kunnen/willen steken kan het best werken. Vraag is wel of de huid onder zo'n laagje gewoon kan ademen, anders verstikt het en zit je alsnog met ellende.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:37

tja, als dat de werking is dan zou ik gewoon een eczeemdeken gebruiken, helpt in ieder geval ook nog tegen dazen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:47

Wat TS al gebruikt Derfen is volgens mij het beste als je geen deken wilt gebruiken. Ik spreek niet uit eigen ervaring maar uit alles wat ik hoor. Onze dierenarts gaf aan dat dat het enige is waar nog werking vanuit gaat( prefentief).

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:04

Het ligt zo per paard eraan wat werkt en wat niet. Hier ook een vermoeden van/lichte excemer. Bij mijn paard werkt derfen fijn. Hij staat altijd in het begin van de zomer onder een deken en voor de rest was ik 1x per week zijn manen met teershampoo en voor de rest de derfen. Het lijkt te werken. Heb andere middeltjes gebruikt waarbij hij door bleef schuren. Maar weet ook niet zeker of het echt exceem is of een soort pollen waar hij last van heeft. Heb altijd april/mei de deken erop en dan daarna kan hij zonder (al te veel) schuren voor de rest zonder blijven staan.

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:38

Hey
Grindosan is in nederland,belgie en engeland verkrijgbaar onder de naam helmosan en ik gebruik het nu iets langer dan een week met zeer goede resultaten,omdat ik er zelf niet in geloofde heb ik bij medisch een topic geopend testen van het product helmosan met fotos van het begin en een week later en ik zal elke week fotos blijven posten
Moesten er vragen zijn laat maar komen,of het gaat blijven werken geen idee de tijd zal het me leren maar paardje staat voor het eerst in 9 jaar zonder kap

Brenkeulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 08:57

Hallo allemaal

Ik gebruik ook Helmosan.
Het is echt een supergoed middel.
De jeuk bij mijn paard is helemaal weg. De haren groeien weer aan en de huid is weer zacht en soepel.
Ik heb echt al van alles uitgeprobeerd maar niets werkte goed genoeg.
Jeuk is een ramp en het is nu echt aan te pakken.
Ik en mijn paard zijn er geweldig blij mee en ik kan het iedereen aanraden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:07

oh god, daar gaan we weer…..

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:18

Vooral het totaal aantal posts van iedereen die het zo geweldig vindt, valt niet op ofzo :')

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:41

Gruis schreef:
Vooral het totaal aantal posts van iedereen die het zo geweldig vindt, valt niet op ofzo :')

Dat, maar kijk eens naar de (paar) posts die ze hiervoor geschreven hebben. Gaat (bijna) allemaal over eczeem. Beetje doorzichtig dit :') .
Ik ga temmen want dit is overduidelijk reclame.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:59

Misschien dezelfde die dit al eerder deed, daar is voor ge-temd

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:37

Wat er hier ervoor speelde weet ik niet, kweet enkel dat ik het aan het testen ben zoals ik al vele dingen probeerde en omdat na nu bijna twee weken het resultaat goed is wilde ik het gewoon even meegeven maar blijkbaar wordt het niet in dank afgenomen dus prima
Voor diegene die toch verder willen kijken dan hun neus lang is ik heb bij medisch een topic geopend met fotos dus wie wil kijken kijkt en de andere gewoon het kruisje gebruiken
Vind het wel geweldig dat wanneer je hier aantal jaren niet geweest bent en dan iets post je zulke commentaar krijgt
Kijk anders mijn posts van vroeger es he dan zie je dat ik niet diegene ben die je denkt dat ik zou moeten zijn
Jammer
Prettige dag nog

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:39

borstnoot schreef:
Gruis schreef:

Dat, maar kijk eens naar de (paar) posts die ze hiervoor geschreven hebben. Gaat (bijna) allemaal over eczeem. Beetje doorzichtig dit :') .
Ik ga temmen want dit is overduidelijk reclame.

Jammer dat je erzo over denkt, was ni mijn bedoeling reclame te maken enkel een ervaring delen zoals zovelen hier doen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:14

Het kan best zijn dat Grindosan/Helmosan lijkt te werken, helaas hoeft het dan nog niet bij alle paarden te werken, dat is de ellende met eczeem.
Uiteraard is het prachtig wanneer je een paard hebt dat door dat spul minder last heeft!

Ik zag een paar weken terug, het was snikheet, een vrouw op de fiets die ineens voor onze auto langs de andere berm indook, het bleek dat die vrouw een paar pony's bekeek die beiden een eczeemdeken met halskap omhadden... Tien tegen een dat die vrouw het "sielugh" vond vanwege de warmte... Helaas reed mijn man, en had hij niet het benul even te stoppen, zodat ik een praatje kon maken met die dame... ze zal wel op haar facebook een "kijk die sielughe paardjes in de warmte met dekens op" gepost hebben. Of de dierenbescherming gebeld hebben.

Scheelt een boel gezeur als de eigenaar van die pony's ook iets vindt wat de pony's helpt. Scheelt een boel dames die op de fiets ineens de weg oversteken... :D

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:38

Zoolgangster schreef:
Het kan best zijn dat Grindosan/Helmosan lijkt te werken, helaas hoeft het dan nog niet bij alle paarden te werken, dat is de ellende met eczeem.
Uiteraard is het prachtig wanneer je een paard hebt dat door dat spul minder last heeft!

Ik zag een paar weken terug, het was snikheet, een vrouw op de fiets die ineens voor onze auto langs de andere berm indook, het bleek dat die vrouw een paar pony's bekeek die beiden een eczeemdeken met halskap omhadden... Tien tegen een dat die vrouw het "sielugh" vond vanwege de warmte... Helaas reed mijn man, en had hij niet het benul even te stoppen, zodat ik een praatje kon maken met die dame... ze zal wel op haar facebook een "kijk die sielughe paardjes in de warmte met dekens op" gepost hebben. Of de dierenbescherming gebeld hebben.

Scheelt een boel gezeur als de eigenaar van die pony's ook iets vindt wat de pony's helpt. Scheelt een boel dames die op de fiets ineens de weg oversteken... :D

Inderdaad zo is het en ik kom ook niet vertellen dat het bij iedereen werkt he, ik zeg enkel het kan werken zoals ook andere dingen, vorig jaar deed ik cocos en werkte super en dit jaar doet het niks dus ja afwachten maar wilde het gewoon meegeven en inderdaad op onze dekens komt dikwijls commentaar hier ook door wandelaars maar als je effe uitlegt waarom dan begrijpen ze het meestal
Dus ja soms zijn mensen echt kortzichtig

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:50

Het is heel simpel, HET middel tegen eczeem is nog niet uitgevonden. En wie beweert wel HET middel te hebben die zou als de sodemieter dat product op een grote groep paarden moeten laten testen. Werkt het echt zo geweldig? Dan ga je multimiljonair worden. Iedereen die beweert dit middel te hebben uitgevonden maar geen grote testgroep gebruikt, l.lt uit z'n nek :)

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:05

Kinke schreef:
Het is heel simpel, HET middel tegen eczeem is nog niet uitgevonden. En wie beweert wel HET middel te hebben die zou als de sodemieter dat product op een grote groep paarden moeten laten testen. Werkt het echt zo geweldig? Dan ga je multimiljonair worden. Iedereen die beweert dit middel te hebben uitgevonden maar geen grote testgroep gebruikt, l.lt uit z'n nek :)

Ok daar heb je een punt , en om dit te weten te komen test ik nu op 3 paarden ( heb er ni meer ) en wil weten hoe lang het werkt en bij wie het werkt
Ga ni beweren dat dit het spul is he want da weet ik nog niet
Ik weet enkel dat mijn paardje van 9 een echt probleemgeval is ze schuurd echt alles kapot door knutten en zij gaat nu goed of het blijft geen idee
Mijn andere is 22 en schuurde nog nooit nu heel stuk manen weg tot bloedens en ook zij gaat goed
Nr 3 reageerd op alle insecten maar was volgens vorige eigenaar geen eczemer en ook zij is nu nog ok
Dinsdag ben ik twee weken bezig en zal ik terug fotos posten

En is het uiteindelijk niet het belangrijkste dat het kan helpen ? Ook al is het niet bij elk paard misschien
Ook al hebben we maar een extra kans om van die jeuk te raken dan is dat een kans extra denk ik maar en wie wat roept of doet maakt mij niks uit
Ik dring niks op, ik verkoop ook niks ik deel enkel wat ik zie meer niet
Groetjes

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:13

je moet even naar boven scrollen..zie het bericht van brenkeulen…nogal opvallend ;)

Pauline2cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:22

Wat ook nog om zomer eczeem speelt zijn de omstandigheden hoe je je paard houdt. Soms denk ik ook dat ik iets heb gevonden dat werkt, maar dan is het net die week/weken wat kouder/winderiger, hij staat meer binnen.... Of juist op een ander soort gras. Hopelijk komt er ooit iemand met hét middel, maar voorlopig is de problematiek veel te complex voor één middeltje.... Deken op en smeren met iets verzachtends blijft bij mij het beste werken. In de schemering op stal en niet op rijk gras.

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:36

Kinke schreef:
je moet even naar boven scrollen..zie het bericht van brenkeulen…nogal opvallend ;)

Pfff die ken ik niet
Dus ook geen idee hoe of wat hihi
Maar kijk es bij medisch of je mijn ding kan vinden , ik vind het er echt ni slecht uitzien, ben benieuwd wat morgen brengt want gaat warm zijn en weinig wind dus veel beestjes
Wat ik niet begrijp is als er al zoveel over gezet is ik nergens geen fotos van die mensen kan vinden ,of zijn die dingen verwijderd ofzo ?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:28

Dat was iemand die op slinkse wijze reclame probeerde te maken, die berichten zijn verwijderd.

oranad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:36

Kinke schreef:
Dat was iemand die op slinkse wijze reclame probeerde te maken, die berichten zijn verwijderd.

Ah ok
Nu weet ik wel waar hier die vreemde reacties vandaan kwamen
Wel jammer dat er niemand reactie geeft om mijn topic na de moeite om de fotos enzo te maken
Ga volgende week toch weer nieuwe maken en zetten je weet maar nooit dat er toch iemand iets aan heeft
Geniet nog van he week end he