Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
karelien schreef:Mijn vorige paard heeft dit ook gehad. Bleek een ontstoken kies te zijn. nadat deze is verwijderd bleven de klachten. Toen na veel medicijnen Enzo een scan laten maken in Utrecht en helaas bleek er een schimmelinfectie door zijn hele hoofd te zitten en nog meerdere kiezen ontstoken( dit was niet zichtbaar op de foto) Dus als ik jou was zou ik een ct scan laten maken daarop kunnen ze alles zien. Helaas is dit voor mijn paard niet goed afgelopen. Maar misschien is die van jou nog wel te behandelen.
En bij mijn paard was er verder ook niks aan te zien, alleen een snotneus. Er werd ook gewoon me gereden tot de scan.
pol1 schreef:Nog nooit gehoord van een schimmelinfectie in een paardenhoofd..Kan er ook niks van vinden op t Internet..
karelien schreef:pol1 schreef:Nog nooit gehoord van een schimmelinfectie in een paardenhoofd..Kan er ook niks van vinden op t Internet..
Klopt, kwam ook niet vaak voor. Heb nu drie paarden gehoord die t hadden. Kwam bij alledrie pas met een ct scan aan het licht.
Ps; je zegt dat je al 300,- kwijt bent. Als het wel een kies is die eruit moet komt er nog wel 1000,- bij
Weidebloem schreef:Zou het persoonlijk niet meer trekken als mijn paard na drie weken en twee AB kuren geen verbetering toont. Ik zou contact opnemen met een goede kliniek en het voorleggen. Snap dat inladen met veulen lastig is, maar als dat hun advies is zou ik z.s.m opladen. 300 euro is niks, je paard kwijt raken is veel erger.
karelien schreef:pol1 schreef:Nog nooit gehoord van een schimmelinfectie in een paardenhoofd..Kan er ook niks van vinden op t Internet..
Klopt, kwam ook niet vaak voor. Heb nu drie paarden gehoord die t hadden. Kwam bij alledrie pas met een ct scan aan het licht.
Ps; je zegt dat je al 300,- kwijt bent. Als het wel een kies is die eruit moet komt er nog wel 1000,- bij
pol1 schreef:Vanmiddag nog met mijn DA'S gesproken waarvan 1 ook tandarts is..Deze zei: als de AB wel wat doet ( en dat doet wat in ons geval) dan gaat t niet om een schimmelinfectie in t hoofd ( deze schijnt absoluut niet te reageren op AB).. Als t om een voorhoofdsholte gaat: t gebied van de voorhoofholte schijnt slecht doorbloed te zijn waardoor AB nooit helemaal goed werkt.. Als je stopt met de AB komt t weer terug aldus de DA..Dat kan een hele lange adem zijn en wel een half Jr duren..
Mijn paard is fit en eet zeer goed volgens mijn DA de belangrijkste factoren om me niet al teveel zorgen te maken..
Hoop dat ze gelijk heeft! Zij raadde een mri eigenlijk af..
Nou morgen weten we hopelijk meer..
mirmar schreef:pol1 schreef:Vanmiddag nog met mijn DA'S gesproken waarvan 1 ook tandarts is..Deze zei: als de AB wel wat doet ( en dat doet wat in ons geval) dan gaat t niet om een schimmelinfectie in t hoofd ( deze schijnt absoluut niet te reageren op AB).. Als t om een voorhoofdsholte gaat: t gebied van de voorhoofholte schijnt slecht doorbloed te zijn waardoor AB nooit helemaal goed werkt.. Als je stopt met de AB komt t weer terug aldus de DA..Dat kan een hele lange adem zijn en wel een half Jr duren..
Mijn paard is fit en eet zeer goed volgens mijn DA de belangrijkste factoren om me niet al teveel zorgen te maken..
Hoop dat ze gelijk heeft! Zij raadde een mri eigenlijk af..
Nou morgen weten we hopelijk meer..
Dit klopt wel, mijn eerste paardje had dit. AB heeft niets gedaan, heeft dit 3 maanden gehad. Daarna nog 3 keer geopereerd maar na een half jaar in Utrecht te hebben gestaan heeft eea helaas niet mogen baten en heb ik hem in moeten laten slapen.
mirmar schreef:Ze hebben hem 3 keer geopereerd aan een voorhoofd holte ontsteking.
Neusbotje ertussen uit gehaald, moest 2/3 keer per dag gespoeld worden.
Na de derde operatie nog 2 weken daar in het land laten staan maar omdat de gaatjes voor de spoeling dichtgingen, omdat ie niet meer gespoeld werd, begon het vanbinnen op te hopen en werd zijn gezicht dik van het pus wat erin zat. Na die derde operatie dacht de da dat er iets anders aan de hand was en heeft hem dus opengemaakt nadat hij was ingeslapen maar eea was zo chronisch geworden dat het niet meer was overgegaan, beslissing was dus wel goed.
Maar is al 20 jaar geleden denk dat eea wel beter is op te lossen nu.