Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
bibiberg schreef:_Mikey_ schreef:Als je haar als mogelijke fokmerrie wilt verkopen is het misschien handig om haar afstamming te vermelden + een standfoto
Ja dat is het zeker. Sorry ik heb net het nieuws te horen gekregen dus denk nog niet helder na![]()
Zij is afkomstig van Trento B
Koper schreef:Bedenk dat het bestaan als fokmerrie ook het nodige van de rug zal vergen.
Het lijkt me wijs als je zelf eigenaar blijft van het paard. Er zijn al genoeg nare verhalen over afgekeurde paarden die uiteindelijk in de handel terechtkomen en als zijnde gezond worden doorverkocht.
O en welkom op bokt
DeMolenhoek schreef:En wat is de bemerking? Tja, noem me gek maar ik heb in november nog en paard gekocht met lichtje artrose op 2 wervels. Ik ben hier keurig over ingelicht en ik ben gevallen voor zijn ontzettend lief karakter. Hij heeft geen last tenzij bij zware belasting, maar als recreatie paard is hij echt een schat.
kwita schreef:DeMolenhoek schreef:En wat is de bemerking? Tja, noem me gek maar ik heb in november nog en paard gekocht met lichtje artrose op 2 wervels. Ik ben hier keurig over ingelicht en ik ben gevallen voor zijn ontzettend lief karakter. Hij heeft geen last tenzij bij zware belasting, maar als recreatie paard is hij echt een schat.
Maar wat is zware belasting en wat ga je straks met haar doen als ze niet meer de belasting aankan die jij vraagt heb je daar ook een plan voor?
En voor ts..... ben je verzekerd?
Als je goed verzekerd bent wordt haar aanschaf uitgekeerd bij ongeschiktheid....en euthanasie overweeg het eens....want hoelang is haar rug nog te belasten en doe je haar daar nog een plezier mee om een handels paard te worden?
Zijn ook wel plekken waar je je paard op pensioen kan zetten, mocht ze toch 'onverkoopbaar' zijn en je haar zelf willen houden.
Sterkte en succes! essie_blue schreef:Maar bij de klinische keuring kwamen ze tegen dat ze iets in de rug had? En dat is nog niet röntgenologisch uitgezocht? Ik zou daar eerst even op wachten voordat je over zulke dingen gaat nadenken.. het kan natuurlijk van alles zijn, maar het kan natuurlijk ook iets zijn wat te behandelen is, denk aan een gevoelige rug door een niet passend zadel, een verschoven wervel.. Ik vind het apart dat de artsen hebben gezegd dat ze ongeschikt is terwijl ze nog geeneens weten wat er aan de hand is.. wacht even de röntgenfoto's af.. dan kan je nog verder beslissen.![]()
Volgens mij is ze als draagmerrie te klein, dacht dat ze daar minstens 1.65 voor moesten zijn, maar pin me er niet op vast. Tja, fokmerrie kan, wat zit er verder achter? Trento B x ?
Wellicht is ze nog wel geschikt voor recreatief gebruik? Als ze braaf is is dat ook een optie. Therapiepaard zie ik niet zo veel inZijn ook wel plekken waar je je paard op pensioen kan zetten, mocht ze toch 'onverkoopbaar' zijn en je haar zelf willen houden.
Sterkte en succes!

kwita schreef:voor gezeldschap is ze best groot en kost ze teveel!
bibiberg schreef:essie_blue schreef:Maar bij de klinische keuring kwamen ze tegen dat ze iets in de rug had? En dat is nog niet röntgenologisch uitgezocht? Ik zou daar eerst even op wachten voordat je over zulke dingen gaat nadenken.. het kan natuurlijk van alles zijn, maar het kan natuurlijk ook iets zijn wat te behandelen is, denk aan een gevoelige rug door een niet passend zadel, een verschoven wervel.. Ik vind het apart dat de artsen hebben gezegd dat ze ongeschikt is terwijl ze nog geeneens weten wat er aan de hand is.. wacht even de röntgenfoto's af.. dan kan je nog verder beslissen.![]()
Volgens mij is ze als draagmerrie te klein, dacht dat ze daar minstens 1.65 voor moesten zijn, maar pin me er niet op vast. Tja, fokmerrie kan, wat zit er verder achter? Trento B x ?
Wellicht is ze nog wel geschikt voor recreatief gebruik? Als ze braaf is is dat ook een optie. Therapiepaard zie ik niet zo veel inZijn ook wel plekken waar je je paard op pensioen kan zetten, mocht ze toch 'onverkoopbaar' zijn en je haar zelf willen houden.
Sterkte en succes!
Ze is pas gekraakt en zadel gemeten en alles. Op de keuring liep ze bij een buigproef ook wat kreupel vandaar.
Ik dacht ook al dat ze te klein zou zijn.
vader: Trento B
moeder: Wejoice
vader van vader: Crack C
dankjewel!