Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
lucie38 schreef:De linker kant is met alles moeilijker voor hem, ook de linker stelling is lastig. Rechts doet hij alles super.
Denk je dat ik dat dan het best met een Pessoa teugel kan doen? Daar heb ik namelijk veel over gelezen om zijn achyerhand te versterken.

jeetje77 schreef:Ik vind het persoonlijk heel raar dat je instructrische aangeeft dat fysio niet veel nut heeft. Ik zit me dan af te vragen waar zij dat op baseert. Als ik langer scheef loop of iets niet lukt wat een ander mens wel kan, ga ik me toch ook eens laten checken of er vanbinnen niet iets fout zit wat makkelijk te verhelpen is.
.
je zal dat zelf al wel weten maar even de nadruk erop: bouw heel erg rustig op (2x per week cavalettitraining is eigenlijk al veel voor een standaard dressuurpaard). Werk met rustdagen na zware training voor spierovercompensatie, wel steeds laten stappen of iets dergelijk. Lees hem goed af
en dan kom je er wel, mits andere fysieke problemen uitgesloten worden uiteraard.