Tot vorige week geen problemen verder, tot ze vandaag precies een week geleden erg benauwd was en non-stop aan het hoesten was. Na een half uurtje afwachten en kijken of ze wel wilde eten DA gebelt. Ze heeft een prikje ventimil(? Om longen wijder te krijgen) gehad en een pasta in wormspuit tegen de infectie. Op dat moment kon DA alleen vertellen dat er een infectie in de longen zat en geen verdere diagnose stellen omdat er te veel geluid te horen was in de longen. Dit hielp! Benauwdheid werd minder en hoesten was over na 3 dagen. Ik mocht de medicatie max 3 dagen geven en bij uitzondering 5 dagen. Omdat het aan de beterende hand was, toch gestopt. De vierde dag begon ze weer te hoesten, meteen DA weer gebelt. Diagnose; infectie was helemaal weg, alleen klonken haar longen wel dampig.
Weer medicatie gekregen (in vloeibare vorm over het voer heen)

Helaas heeft dit niet het gewenste effect, tenminste... Ze hoest niet meer, dus positief, maar ik haalde haar net naar binnen en zag haar door de eczeemdeken duidelijk 'uitknijpen' met haar buik.
De vraag is, wat nu?
Ik weet het niet meer.... Pony is pas 9 jaar en heeft zover ik in kan schatten nooit wat hoeven doen gezien ze niet beleerd is of wat ook.
Ze komt uit de handel en ik heb geen idee hoe ze in het verleden erbij gestaan heeft(land, vieze stal, noem maar op)
De vraag is, wat nu... Doorgaan of stoppen?
Ik bel morgen sowieso nog de DA met dit verhaal en wil dan even overleggen wat nu...
Kan het zijn dat het iets anders is als dampig? En hoe kom ik er voor 100% achter of ze ISS dampig is of dat het toch wat anders is?