Gezocht: de beste vitamine E in een potje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Gezocht: de beste vitamine E in een potje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 00:00

Zie titel. Mijn pony doet het fantastisch goed op wat extra magnesium en ik wil haar graag vitamine E er bij gaan geven zodat de magnesium beter wordt opgenomen. Alleen nu zijn er zo veel verschillende. Ik zoek iets zonder suiker. Wat is de beste?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 08:07

Jessix

Re: Gezocht: de beste vitamine E in een potje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:59

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:59

Oh die staat hier boven dus ook! Sorry...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:00

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:01

Jessix schreef:
Oh die staat hier boven dus ook! Sorry...

_O- je was me net voor hahahaha :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 11:01

Bedankt voor de tip. Mag ik vragen waarom/hoe jullie bij deze zijn uitgekomen?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:08

Ik voer deze: http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... _Olie.html.
Dat is dezelfde olie als die in de softgels zitten maar mijn paarden eten keurig om de softgels heen en deze olie plakt lekker dus wordt gegarandeerd opgenomen EN is goedkoper in gebruik dan de softgels van healty origens

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:10

Ik omdat mijn Tinker al lange tijd kampt met spierprobleempjes. Bloedonderzoek zei dat de vit.E gehalte goed was maar deze was dus net binnen de marge. (moet minimaal 4mmol zijn en tinker had bij eerste test 4.4mmol en bij 2e test 4.9mmol ondanks het geven van Chevivit E)
Ook heeft ze moeite met magnesiumopname (laatste test gaf aan dat ze 0.73mmol had en de onderwaarde is 0.75mmol het laagste wat ze had was 0.59mmol) hiervoor wil ik nu Betamag Forte gaan geven, hoewel ik niet zo fan ben van magnesiumaspartaat maar andere mgn-verbindingen doen ook niet veel(de poedervormen)

Dus ik hoop dat nu eindelijk magnesium en vitamine E gaan stijgen! :)
Sinds ze de goed opneembare vitamine E erbij krijgt (de RRR) hersteld ze wel vele malen sneller na een beetje inspanning (grondwerk/longeren)
Maar haar spierspanning blijft te hoog, haar hals is zo strak als een plank nml en ze loopt wat stijfjes/trager.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:12

Ik was bang dat er te veel troep in potjes zou zitten dus ik geef lijnzaadolie met extra vit E(van Vitalbix).
Ik lees even mee zodat ik volgende winter goed voorbereid ben :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 11:19

Azmay schreef:
Ik was bang dat er te veel troep in potjes zou zitten dus ik geef lijnzaadolie met extra vit E(van Vitalbix).

Het schijnt dat er helemaal niet zo veel éxtra vitamine E in zit (in lijnzaad zit sowieso al vitamine E). Daarom dat ik dus weer op zoek ben naar een potje. Belangrijk daarbij is dat het suikervrij is. Van bij voorbeeld de softgel-inhoud die net gepost is vind ik het lastig te achterhalen hoe het daarmee zit.

Ik wist niet dat het zo verkrijgbaar was in capsulevorm. Mijn pony krijgt maar heel weinig aanvullend voer (2x per dag 50 gram Vitalbix met een kledder haverprutje) en daar moet de magnesium ook al overheen. Ze eet het zonder morren op. Maar misschien dat het met nog een poeder wel wat te veel wordt in verhouding tot het voer.
Laatst bijgewerkt door Koper op 25-05-16 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:21

Koper schreef:
Azmay schreef:

Het schijnt dat er helemaal niet zo veel éxtra vitamine E in zit (in lijnzaad zit sowieso al vitamine E). Daarom dat ik dus weer op zoek ben naar een potje. Belangrijk daarbij is dat het suikervrij is. Van bij voorbeeld de softgel-inhoud die net gepost is vind ik het lastig te achterhalen hoe het daarmee zit.

Hij was niet duurder dan die zonder extra vit E dus ik vond het prima voor de winter.
Heb je nog steeds het idee dat hij te kort komt dan? Gezien je niet tevreden bent over lijnzaadolie?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 11:23

Ik ben heel tevreden over lijnzaadolie, ze krijgt het elke dag. Maar mijn pony heeft PPID dus ik wil d'r graag wat extra magnesium en vitamine E geven.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:30

Gewoon de softgels van bv kruidvat. vit e heeft vet nodig om opgenomen te worden, dus poeder is lastig. Softgels kan je ook open prikken en laten leeglopen als ze ze niet zo opeten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:33

Ik lees mee. Mijn Cushie is op dit moment ook te dun. Dat heeft denk ik ook te maken met zijn wintervacht die er nog af moet, dat kost hem teveel energie. Gelukkig word hij zaterdag geschoren.
Dus bij deze ben ik ook op zoek naar een manier om hem gezond te houden met magnesium en vitamine E.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:34

Pharmahorse heeft vitamine E in MSM, de concentratie is geloof ik ook vrij hoog in vergelijking met andere supplementen!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:41

funnyhorses schreef:
Jessix schreef:

Is dezelfde wat ik zei alleen duurder. ;)

Hoeveel per dag geef jij aan je paard?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. vit E in olie lijkt me, op basis van wat ik er tot nu van gelezen heb, wel beter opneembaar.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 11:44

tamary schreef:
Gewoon de softgels van bv kruidvat. vit e heeft vet nodig om opgenomen te worden, dus poeder is lastig. Softgels kan je ook open prikken en laten leeglopen als ze ze niet zo opeten.

:)*

Vet krijgt mijn pony wel. 2x per dag 20 ml lijnzaadolie en in d'r prutje zit ook nog (een ander) vet. Hoeveel van die capsules zou ik d'r dan moeten geven? Pony in kwestie is een shetlander van ongeveer 150 - 200 kilo.

Die van Pharmahorse heb ik gehad. Weliswaar voor mijn andere paardje. Ik merkte toen weinig verschil, maar dat kan natuurlijk ook aan het paard liggen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:49

funnyhorses schreef:
Jessix schreef:

Is dezelfde wat ik zei alleen duurder. ;)

Hoeveel per dag geef jij aan je paard?

Die op jouw link zijn nu in de aanbieding, anders € 79,- wat dus € 4,- duurder is. :)
Ik geef 1 pil per dag als aanvulling op hun dieet. (dieet van o.a. Vitalbix)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:51

tamary schreef:

Hoeveel I.E. heeft een softgel van het kruitvat dan? En welke vitamine E is dat?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 11:52

Ik zit eens even te lezen en het heeft toch mijn voorkeur om een poeder te gebruiken. Het lijkt mij niet logisch om gelatine in mijn pony te stoppen en ik heb er zelf ook principiële bezwaren tegen dat het in het omhulsel zit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:56

Azmay schreef:

In die olie zitten 1000 I.E. per liter, 1000 I.E. zit ook in één softgel. Dus voor mij was dat de reden om voor een softgel te kiezen, hoewel ik ook wel die lijnzaadolie geef hoor. Maar dus niet perse voor de vitamine E.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 11:57

inkepink schreef:
Ik voer deze: http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... _Olie.html.
Dat is dezelfde olie als die in de softgels zitten maar mijn paarden eten keurig om de softgels heen en deze olie plakt lekker dus wordt gegarandeerd opgenomen EN is goedkoper in gebruik dan de softgels van healty origens

Deze spreekt me tot nu toe het meeste aan. Op de site in de link kan ik weinig informatie vinden over doseringsgemak en wat er wel en niet in zit aan suiker en gelatine in het bijzonder. Kun jij daar wat meer over vertellen inkepink?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:58

Koper schreef:
Ik zit eens even te lezen en het heeft toch mijn voorkeur om een poeder te gebruiken. Het lijkt mij niet logisch om gelatine in mijn pony te stoppen en ik heb er zelf ook principiële bezwaren tegen dat het in het omhulsel zit.

deze dan:
http://www.purepaardenvoeding.nl/produc ... y-origins/

Dat is een poeder. Zelf geen ervaring mee.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:59

Jessix schreef:
Azmay schreef:

In die olie zitten 1000 I.E. per liter, 1000 I.E. zit ook in één softgel. Dus voor mij was dat de reden om voor een softgel te kiezen, hoewel ik ook wel die lijnzaadolie geef hoor. Maar dus niet perse voor de vitamine E.

Duidelijk.
Vit E zat toch ook in gras? Hoeveel hebben ze eigenlijk nodig normaal? Ik zoek het wel even op :+

Mijn vraag is dan wel weer: Kan een paard iets met die hoeveelheid? Een paard verteert volgens mij snel en vrij slecht dus het lijkt me niet zo zeer logisch dat een grote hoeveelheid ineens op genomen zal worden.
Of denk ik dan verkeerd? :o