Daar zijn ze denk ik te klein voor. Ze zijn denk ik een nagel groot. En daar is het steeltje te dun voor ook
Oehlala
Geplaatst: 22-05-16 09:51
Dit lijken mij paardenbloemen. Die kunnen in kleinere hoeveelheden geen kwaad. Ze zijn wel gedroogd he?! En daardoor neemt het volume af, hebben ze zelf ook in het hooi.
Rupsklaver is het niet aan de foto's van de bloem te zien. Ik denk dat ibbel gelijk heeft. Ik zal eens kijken of ik een duidelijker bloempje kan vinden.
F_T
Geplaatst: 22-05-16 10:43
Ben nog even mijn boeken en kennis ingedoken.
Er zijn in Nederland niet veel gele schermbloemen. (wel in nl oa pastinaak en venkel)
Havikskruid behoort ook niet tot die schermbloemen, maar tot de composieten (zoals ook bv de paardenbloem)
De vlinderbloemigen herken je aan een bloempje waarbij de 5 kroonbladeren vergroeit zijn tot 1, zeer typisch gevormd geheel. Soms met heel veel van die enkele bloempjes dicht bijelkaar staand in een hoofdje, zoals bijvoorbeeld de klavers. En dat is wat ik op de foto lijk te herkennen.
Sorry voor de verwarring, ik bedoelde composieten (asteraceae tegenwoordig), niet schermbloemen. Weet even niet waar ik die vandaan haalde... Maar met dit blad zeg ik geen havikskruid, dat heeft paardenbloemachtig blad, met kartelrandjes. Ik ga nog eens even denken.