Dus nu was ik dus benieuwd naar de kosten en ervaringen daarbij.
Waar het gedaan is etc etc.
Bokt kennende zullen er wel een hoop vragen komen dus alvast hier een aantal antwoorden.
Ze is nu zo'n 9 weken non stop mijn hele land aan het onder pissen en breekt uit naar de hengst (opzich niet zo heel erg maar madam is een shet en de hengst een tinker).
Haar laten dekken geen optie gezien we niet zeker weten of ze ooit al eens een veulen heeft gehad (da vermoed van wel) maar ze is nu een 16 jaar ongeveer dus daar ga ik niet aan beginnen, plus dat als ik dat ga doen ben ik aan het vermeerderen niet aan het fokken gezien het gebrek aan papieren.
merrie is ge controleert staat nu op de regumate en liet de eerste dagen verbetering zien maar is nu weer alles er onder aan het pissen.
En nee ze is niet hengstig maar ze denk van wel controle dierenarts bevestigd het.
Ja ik ken de optie knikker ik ben opties aan het afwegen.
Alternatief ook al wel ondernomen voor ik naar de dierenarts stapte geeft geen verbetering.
En mensen we hebben het hier over een shetlander ( geen totilas oid ja ja ik weet het totilas is een hengst ...) ik ga niet eerst bakken met geld neertellen voor een shet om haar als nog te moeten laten helpen wat ook een rib uit mijn lijf zou kosten.
Ik heb haar genomen en ik sta ook voor dr en wil haar echt wel de kans geven maar ook ik heb mijn grenzen.
Ze is er voor zo af en toe hobbelen met de meiden een keer een karretje er achter en de bak slepen, verder is ze grappig om naar te kijken en handig als gezelschap voor de gene die er achter blijft.
Maar nu is ze een enorme last voor zichzelf en voor ons.
Ze sloopt de omheining, loopt continu te gillen als er een van de paarden weg gaat tot die terug komt en mijn hengst heeft ook geen leven meer met haar.
En dan zwijg ik nog maar hoe zo'n belasting het is op haar zelf.
Dus vandaar alleen de vraag kosten, ervaringen, en waar.
Dank