Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mystery1980 schreef:Mijn paard heeft nu voor de tweede zomer last van mok. Probleem zijn waarschijnlijk de teken in onze omgeving die de huid (ondanks dat ik ze gelijk verwijder) flink irriteren. Het zijn meerdere kleinere plekjes op de onderbenen. Wie heeft hier ook last van? Misschien kunnen we tips uitwisselen?
Tot nu toe geprobeerd :
diverse vliegenspray's - geen resultaat
honing en honingzalf - werd erger, bleef meer viezigheid aan plakken, trok insecten juist aan
Kokosolie - deed niks, benen werden alleen vies geel.
Betadineshampoo - werkt tijdelijk even voor het genezen maar probleem blijft.
droogzetters - werkt ook maar even en vind het ook niet echt fijn spul
mok zalf vd da - werkt nog het beste maar is ook niet fijn te blijven gebruiken (met antibiotica enzo)
Veulen84 schreef:mystery1980 schreef:Mijn paard heeft nu voor de tweede zomer last van mok. Probleem zijn waarschijnlijk de teken in onze omgeving die de huid (ondanks dat ik ze gelijk verwijder) flink irriteren. Het zijn meerdere kleinere plekjes op de onderbenen. Wie heeft hier ook last van? Misschien kunnen we tips uitwisselen?
Tot nu toe geprobeerd :
diverse vliegenspray's - geen resultaat
honing en honingzalf - werd erger, bleef meer viezigheid aan plakken, trok insecten juist aan
Kokosolie - deed niks, benen werden alleen vies geel.
Betadineshampoo - werkt tijdelijk even voor het genezen maar probleem blijft.
droogzetters - werkt ook maar even en vind het ook niet echt fijn spul
mok zalf vd da - werkt nog het beste maar is ook niet fijn te blijven gebruiken (met antibiotica enzo)
Tekenspray gebruiken om te voorkomen dat teken zich hechten. Teken zijn überhaupt niet zo gezond.
Je kan de huid eventueel ondersteunen met tea tree olie.
mystery1980 schreef:Veulen84 schreef:Tekenspray gebruiken om te voorkomen dat teken zich hechten. Teken zijn überhaupt niet zo gezond.
Je kan de huid eventueel ondersteunen met tea tree olie.
Welke tekenspray raad je aan?
Karin schreef:Een mokbacterie leeft graag op geïrriteerde huid. Of die huid nou verbrand is of aangetast door beestjes of plantjes of een reactie van buitenaf of binnenuit maakt niet zo veel uit, die mokbacterie vindt het heerlijk.
Om de huid te kalmeren zou je Sudocrem kunnen smeren. Om de beestjes weg te houden heb ik geen tips, zelf nooit mee te maken gehad (met zonnebrand wel, dat is dan een kwestie van factor 50/sunblock en Sudocrem).
mystery1980 schreef:Britta31 schreef:Tegen de mok.Mokthee.Dit voer je en bestrijd de mok van binnenuit het lichaam.Superspul.
Werkt dit ook bij mok door teken? Lijkt mij dat de teken juist van buitenaf komen en dat je dus niet van binnenuit kan bestrijden.