Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.

xxlotjex schreef:Wow wat een reacties al zo snel! Bedankt allemaal!
Ik ben over het algemeen heel tevreden met deze smid. Het is de smid die voor iedereen op stal komt, en niemand heeft klachten over hem. Overstappen doe ik dus liever niet. Mijn paard wordt ook al bijna 7 jaar door deze smid bekapt, en nog nooit problemen/klachten gehad. Hij trapt ook pas sinds 2/3 maanden z'n ijzers eraf... Hoe dat opeens kan weet ik niet..
Het is wel 'noodzakelijk' dat hij hoefijzer onder heeft. Z'n hoeven zijn niet heel sterk, en brokkelen snel af als hij ze niet onder heeft. Ook hebben we een zand bodem in de bak liggen, waardoor de hoeven snel slijten zonder ijzers.
Wat ik misschien vergeten ben te vermelden is dat zijn voorbenen een 'franse stand' hebben. Hierdoor staat hij (denk ik) veel sneller met z'n ene voorbeen op z'n andere ijzer...
Ik had van iemand gehoord dat er ook een soort 'kogelbeschermer' was (dacht dat ze het zo noemde), en die zou de hele hoef afsluiten als je hem omdeed of zo.. Iemand die weet wat ik bedoel?
Ik heb mijn pony voor één keertje laten beslaan door de smid van de trainer terwijl hij in training stond, en hij trapt ook steeds op zijn voorijzers. Met mijn vaste smid doet hij dat nooit.
Beweging is juist heel belangrijk voor de kwaliteit van de hoeven!