Ik hoop dat het gewoon duizendblad is ofzo, maar de woorden sintjacobskruid spoken ook door mijn hoofd.
Kan iemand mij vertellen wat het is?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Special_Da schreef:[ [url=m/9kcPJF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lijkt eerder op dit. Op soortenbank.nl kun je heel gemakkelijk bloemen determineren. Ook als ze gedroogd zijn. Kijk gewoon goed naar de vorm van de blaadjes en het aantal kroonbladeren en kelkbladeren.
Siesjuh schreef:Pocca_Locca schreef:Is het pas gemaaid hooi, dus van dit voorjaar?
Dan hoef je niet bang te zijn voor sintjacobskruid. Dat komt pas veel later op..
Roep dat niet te hard...hier piepen ze al sinds een paar weken weer omhoog...
Special_Da schreef:[ [url=m/6ykxMj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Fxinnv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sintjacobskruid is echt geel zeker in juni,juli,...want dat is de bloeiperiode. Het gedroogd plantje op jouw foto daar lijken de bloemen eerder wit. En het heeft ook een duidelijke bladstructuur misschien moet je daar eens naar kijken want ik kan het niet zien op de foto.
DorienIlano schreef:Special_Da schreef:[ [url=m/9kcPJF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lijkt eerder op dit. Op soortenbank.nl kun je heel gemakkelijk bloemen determineren. Ook als ze gedroogd zijn. Kijk gewoon goed naar de vorm van de blaadjes en het aantal kroonbladeren en kelkbladeren.
En dit is dan duizendblad of nog een andere plant? en dankjewel voor de tip!
DorienIlano schreef:Special_Da schreef:[ [url=m/6ykxMj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Fxinnv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sintjacobskruid is echt geel zeker in juni,juli,...want dat is de bloeiperiode. Het gedroogd plantje op jouw foto daar lijken de bloemen eerder wit. En het heeft ook een duidelijke bladstructuur misschien moet je daar eens naar kijken want ik kan het niet zien op de foto.
De bladstructuur lijkt dan eerder op de foto hierboven in de reacties van de "witte bloem" en de bloemen zijn ook niet echt geel, zou het nog geel zien als het al van juni is verpakt?
[/quote]Special_Da schreef:DorienIlano schreef:
De bladstructuur lijkt dan eerder op de foto hierboven in de reacties van de "witte bloem" en de bloemen zijn ook niet echt geel, zou het nog geel zien als het al van juni is verpakt?
Ik denk van wel, als de bloemen echt geel zagen bij het maaien denk ik dat je wel nog gele restanten zou terugvinden. Ik studeer zelf biologie en ik moest 2 jaar geleden een herbarium maken en daar bleef de kleur behouden. Er is natuurlijk altijd een verschil tussen drogen tussen kranten en drogen in openlucht...