) krijgen? Zoja; kan het dan op de benen? Kan een pony teken krijgen als'e op kort gras staat? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) krijgen? Zoja; kan het dan op de benen? Kan een pony teken krijgen als'e op kort gras staat?
Obris schreef:Bedankt! Ik heb heb heernet even mijn paard gecontroleerd omdat ik zo'n vermoeden had van een diertje bij d'r oor. En ja hoor! Ik heb een teek gevonden bij de achterkant an d'r oor. Ik heb gegoogeld hoe te behandelen en dat is met'n tangetje..Uhh..Help?
NIET het achterlijf van de teek pakken, zet de pincet zo dicht mogelijk op de huid van je paard. Zo dicht mogelijk bij de kop van de teek. Ik check wel altijd even of ik de steeksnuit ook mee heb. En daarna de teek goed vernietigen, ik wikkel 'm in plakband voordat ik 'm weggooi maar verbranden kan ook. Zorg er in elk geval voor dat hij nooit meer ergens rond kan lopen. Lous schreef:Wat ik vorig jaar heb meegekregen is dat ze voornamelijk in bomen zitten en zich zo op hun gastheer/vrouw laten vallen.
Gisteren was er een item over een tekentelling op TV en dat ze dus ook voornamelijk in kreupelhout zitten.
Maar ja kennelijk zijn er dus aardig wat plekken.
Maar goed duidelijk is dat er nu al een hoop aanwezig zijn, dus gewoon goed je dieren in de gaten houden. En een tekentang op stal en thuis is dan dus een goed ideee.
(Trouwens, bij mijzelf ook wel.... )