Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
bigone schreef:Ze krijgt nogal wat brok voor een dier dat te weinig beweging krijgt. Onbeperkt hooi uit een fijnmazig net op stal en een handje meusli is genoeg.Desnoods een vitaminebrokje . En nadenken over een andere stalling waar ze wel veel meer naar buiten kan misschien.
... ze staat van ca 10 tot ca 16.30 buiten nu, maar niet op het gras, dat is te nat. Als het (ooit) opgedroogd is kunnen we weer in de bak, en dan gaat ze ook meer gereden en gelongeerd worden. Marjo89 schreef:Als je paardje een maagzweer hebt of je verdenkt haar ervan, zou ik stoppen met muesli..
Dit helpt het niet beter te laten worden.
Wat je kan voeren is bietenpulp met luzerne..
En voldoende hooi 24/7 en verder heeft een paard wat niks doet echt niet nodig.
Hoog uit een vitamine brokje hiervan zijn er tegenwoordig genoeg.
Mara2000 schreef:Paard moet misschien wat meer te doen krijgen. Dat geeft ook rust in het koppie.
Verder zou ik haar van het krachtvoer afhalen of een muesli met heel weinig suikers.
Onbeperkt hooi en evt een vit.brokje
juval schreef:Marjo89 schreef:Als je paardje een maagzweer hebt of je verdenkt haar ervan, zou ik stoppen met muesli..
Dit helpt het niet beter te laten worden.
Wat je kan voeren is bietenpulp met luzerne..
En voldoende hooi 24/7 en verder heeft een paard wat niks doet echt niet nodig.
Hoog uit een vitamine brokje hiervan zijn er tegenwoordig genoeg.
en de slobber (pavo slobber mash) icm Pavo Daily Plus, dan krijgt ze wel voldoende vitaminen binnen lijkt me (ze heeft ook een mineralenblok). Hoe denk je daarover? Kan je slobber ook dagelijks voeren, ik dacht dat dat beter was van niet.
ikke schreef:Als je nu eens rustig afwacht wat er uit je bloedtest komt, kun je op basis van feiten je beleid uitzetten.
Plat door de bocht en op het gevaar af enkele belangrijke punten over het hoofd te zien: Hooi/gras. VEEL hooi, eventueel in een (fijnmazig) net, afhankelijk van wat voor sloddervos ze is met eten. Daarnaast aanvullen met datgene wat ze nodig heeft (zie je bloedonderzoek).
Maar wellicht ook: RUST. Ik ken je situatie niet maar zou het kunnen zijn dat ze onrustig is door hoe ze wordt gehouden? Bijvoorbeeld: sommige paarden worden erg onzeker van geluiden die ze wel horen maar niet kunnen thuisbrengen.
Over magnesium: als je niet genoeg geeft, heeft het geen nut. Als, met name, je calcium - fosfor verhouding niet klopt, moet je heel veel magnesium voeren om enig effect te krijgen (als je dat al lukt).
... ze staat in een zeer ruime stal met zicht op 2 andere pony's. Op een melkveebedrijf, dus er zijn geluiden van de koeien en melkmachine etc. trekkers en landbouwvoertuigen daar kijkt ze allemaal niet van op. ze is er aan gewend. De onrust is vooral als een van de andere pony's weg gaan. Ze staat nooit alleen, maar als er een (maakt niet uit welke) weg gaat dan gaat ze helemaal door het lint. Heel rot om te zien. Ik denk niet dat die kronkel met voeren op te lossen is helaas.