Uiteindelijk nadat DA overleg heeft gehad met kliniek heeft men daar op de foto wel een miniem "chipje" gevonden waarvan men zegt dat het ingekapseld zou moeten worden en de pijn dan weg zou moeten trekken. Maar dit had normaal gesproken een week of 6 mogen duren....
Rena staat al die tijd al op pijnstillers en het gaat verder wel goed met haar.
Dat ze af en toe zulke idiote sprongen en bewegingen maakt in de wei / stal zal ook wel niet helpen voor het tot rust komen van het gewricht...

Nu zegt DA dat de volgende stap zal zijn om toch even goed uit te verdoven om te zien of het inderdaad bij die kroonrand / kogel vandaan komt, en zo ja dan maar lokaal ontstekingsremmer in te spuiten in de hoop dat de boel dan tot rust komt.
Alleen vraag ik me dan af:
Rena is wel een echt weidepaardje, de dames hier (2 stuks) kunnen zelf de stal in en uit lopen.
Rena op stal zetten is eigenlijk geen optie, daar gaat ze echt niet rustig staan en zal de boel alleen maar meer belasten

Is stalrust naar jullie mening / ervaring noodzakelijk na het inspuiten van een gewricht?
En hoe zit het met modder? Is het risico niet groot dat die modder door dat prikgaatje doordringt en ze dan nog grotere problemen krijgt...?
We hebben wel verharding rond de stal maarja de kroonrand zit zo dicht boven de grond dat ze in stal (houtkorrel) en zand (paddock) en modder (wei) toch wel al snel ter hoogte van dat gaatje in de rotzooi staat....
Ik ben benieuwd hoe anderen over deze situatie denken
En gewoon pijnvrij in de wei natuurlijk.