Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
tamary schreef:Keet schreef:Zou je hem niet kunnen verwarmen en omsmelten met andere stukjes die je overhoud? Net als met kaarsen?
Ding smelt van vocht, niet van warmte. De stukken in een bakje doen, zodat je enkel het bakje weer uit de voerbak hoeft te halen. Ook stukjes liksteen krijgen ze zat af.
Keet schreef:Met vocht in een vorm gieten en dan in de oven het vocht er weer uit halen door verhitting?
Ze vraagt om oplossingen om ze te behouden, geen tips om ze weg te gooien
Citaat:Wat doen jullie met likstenen die bijna op zijn?
Billy schreef:Weggooien gewoon, die dingen kosten niks. Trouwens ik heb hele likstenen weggedaan mijn merrie weigert ze te eten
Keet schreef:tamary schreef:Ding smelt van vocht, niet van warmte. De stukken in een bakje doen, zodat je enkel het bakje weer uit de voerbak hoeft te halen. Ook stukjes liksteen krijgen ze zat af.
Met vocht in een vorm gieten en dan in de oven het vocht er weer uit halen door verhitting?
Ze vraagt om oplossingen om ze te behouden, geen tips om ze weg te gooien
dorientjuh schreef:Eileen: wat bedoel je met in een emmer gooien? De stukjes gewoon bewaren en ze helemaal op te laten eten? Wat dat is feitelijk wat ik nu ook voor een deel doe. Maar dat ze stukjes liksteen zo opeten lijkt me ook niet de bedoeling.
dorientjuh schreef:Een passende houder voor de liksteen kopen is wel een goed idee denk ik. Alleen kan ik de houder nergens aan vastmaken waardoor het misschien een schuifboel wordt.
Omsmelten lijkt me inderdaad geen puik plan. De restjes in de weide gooien kan natuurlijk, maar dan heb ik persoonlijk er niks meer aan natuurlijk.
Eileen: wat bedoel je met in een emmer gooien? De stukjes gewoon bewaren en ze helemaal op te laten eten? Wat dat is feitelijk wat ik nu ook voor een deel doe. Maar dat ze stukjes liksteen zo opeten lijkt me ook niet de bedoeling.
Mijn paard krijgt inderdaad wel een vitaminekorrel, maar mijn idee van een liksteen is juist dat ze naar behoefte kan likken. Als ik het verkruimel heeft ze maar te eten wat ik haar voorschotel. Dat is natuurlijk ook wel zo met de vitaminekorrel, maar in een liksteen zitten toch wel hogere concentraties mineralen.
Unihorses: dus jij lost de stukjes eerst op in water en dan laat je het water weer verdampen en dan wordt de steen weer hard?