Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Keet schreef:Mijn merrie is in 2011 tijdens een koetsentocht spierbevangen geraakt. Osteopaat en CranioSacraal hebben dit terugggeleid naar het borstgebied. Daar had ze het meeste last van.
Wellicht is dit een dergelijke blessure geweest.
Vanuit de humane spieren weet ik dat er vlak na een zweepslag ook een "gat" in de spier te voelen is. Deze vult zich echter later weer met vocht waardoor hij niet meer te voelen is.
)palousa_boy schreef:Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Ik zou het dan idd eerder linken aan een niet goed passend tuig dan aan het mennen zelf. (Niet als commentaar op jullie tuig, dat heb ik niet gezien)
volg dit ook even.
Keet schreef:Bij mij is het waarschijnlijk gekomen door een verkeerd aangemeten (door de tuig dealer/verkoper/importeur van dat merk) anatomisch gevormd borsttuig. Omdat het toch niet goed paste kantelde het en gaf het op 1 plek druk ipv verdeeld over het hele borsttuig.

Ymor schreef:Strengen zijn even lang en we gebruiken een touwtjes systeem dus daar kan het bijna niet vandaan komen. We zijn dressuurmatig bezig en zijn dus veel aan het recht richten.
Ik vermoed zelf inderdaad ook borsttuig. We hebben een ideal tuig.