Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Barbet schreef:In het weideseizoen overdag gras en 's avonds voor de nacht kuil.
En als ze 's nachts buiten blijven eten ze alleen gras.
En dagelijks krijgt mijn paard driekwart schep basisbrok.
Buiten het weideseizoen krijgen ze 's ochtends en 's avonds een flinke berg kuil.
's Avonds direkwart schep basisbrok.
En 's middags nog een kleine portie kuil en slobber met wat wortelen.
en weer een hooinet!
Ilse_1987 schreef:Oh als ik dit zo lees krijgt mijn paard meer dan genoeg!
In de ochtend een volle schep biks en een vol hooinet.
Daarna gaan ze de paddock in en krijgen ze helaas niks.
Na ongeveer zes uur komen ze weer naar binnen en krijgen ze een halve schep biks en weer een hooinet.
In de avond een halve of hele schep muesli. Hangt er vanaf of hij wat heeft gedaan of nieten weer een hooinet!
Dus over een hele dag gemiddeld 15-20 kg voordroogkuil, 1,5schep biks en 0,5-1 schep muesli.
Ik zat me juist af te vragen of ik hem nog vitaminen bij moet geven of dat hij hier alles uit kan halen. Iemand een idee??
fleur_yen schreef:http://www.voervergelijk.nl/informatie/ ... -mineralen
Als je een beetje een richtlijn wil hebben, ik heb alle waardes uitgerekend voor het gewicht van mijn paard, vervolgens gekeken naar wat het hooi ongeveer is, en daar m'n voer naast gelegd. Zo kwam ik tot de conclusie dat mijn paard in principe alles voldoende binnen krijgt, en alleen de vitE iets aangevuld moest worden.
'T kost wat rekenwerk, en uiteraard zijn het alsnog schattingen, maar gooi je er in ieder geval niet van alles in wat ze wellicht helemaal niet nodig hebben.
Maargoed, ik vind voer dan ook enorm interessant en besteed de tijd er ook graag aan
Ilse_1987 schreef:fleur_yen schreef:http://www.voervergelijk.nl/informatie/ ... -mineralen
Als je een beetje een richtlijn wil hebben, ik heb alle waardes uitgerekend voor het gewicht van mijn paard, vervolgens gekeken naar wat het hooi ongeveer is, en daar m'n voer naast gelegd. Zo kwam ik tot de conclusie dat mijn paard in principe alles voldoende binnen krijgt, en alleen de vitE iets aangevuld moest worden.
'T kost wat rekenwerk, en uiteraard zijn het alsnog schattingen, maar gooi je er in ieder geval niet van alles in wat ze wellicht helemaal niet nodig hebben.
Maargoed, ik vind voer dan ook enorm interessant en besteed de tijd er ook graag aan
Dank je wel!! Ik ga het zo ook eens berekenen!