Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ellepel schreef:Als ze van onbeperkt goede kwaliteit voordroog niet dikker word zou ik eens verder gaan kijken.
Zeker op 5 jarige leeftijd zou ze het daar makkelijk op kunnen doen.
Is het gebit in orde,zeker omdat je het wel over dunne mest hebt kan er iets zijn met het gebit,
op 5 jarige leeftijd kan ze misschien nog wat doppen hebben zitten
Ontworm je goed?
Zou zeker kijken of er misschien sprake kan zijn van zand in de darmen.
Persoonlijk zou ik kijken naar wat lucerne er bij, goed voor de darmen.
En wat fijn oer is wat hoog in vitamines zit en laag in energie is de subli dieetmix.
Op de site van http://www.voervergelijk.nl kun je verschillenee voeders met elkaar vergelijken en kijken wat jou het meest aanspreekt
Wat voor olie geef je?
langzame energie dus worden ze niet heet van. Mischien moet je er in jouw geval wel veel van geven, dan moet je het compenseren met bijvoorbeeld zemelen. xAnthea schreef:Pavo summerfit zou ik mee stoppen. Is puur suiker, niet gezond
Mijn paard doet het prima op bietenpulp en luzerne. Hij is groot (1m80) en redt het ook niet op onbeperkt hooi. Nu hij bijgevoerd wordt, ziet hij er prima uit!
CalvinenGino schreef:Pavo is een commercieel merk
tenminste dat heb ik met mijn eigen paard gemerkt. Ook een stressvol heet paard en moeilijk dik te krijgen. Nu onbeperkt voordroog over 4 keer verdeeld en in totaal een half Horse quick van Hippostar en een half Muslie zonder haver van Hippostar aangevuld met Luzerne. Ook geef ik wat magnesium. Hij is ontspannen en begint zelfs beetje dik te worden.
Evelijn schreef:CalvinenGino schreef:Pavo is een commercieel merk
Elk voermerk is commercieel... ze willen allemaal geld verdienen met het verkopen van voer![]()
Natuurlijk kan je hoeveelheid suiker gaan vergelijken... en zal een vitamine brokje vast minder suiker hebben dan een hele summerfit koek... maar TS zoekt iets waarvan paard vooral beetje aankomt...
Op de site http://www.voervergelijk.nl kan je mooi veel verschillende soorten voer bekijken en vergelijken wat er nou in zit.
Yvank_ schreef:Ik zou beginnen met een muesli zoals de cornmuesli van marstall. Dit is om paarden wat dikker te krijgen zonder dat ze heet worden.