Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Arabesk schreef:Ik ben meer van de antibiotica en hormoonzalf bij mok.
En dankzij de tip van bokker Babootje was het probleem opgelost.Ik heb ook de thee van chevalcare en heb dat 4 weken elke dag gegeven.Eerst word het erger.Maar na ongeveer een week zag ik al verbetering.Nu geef ik 3 keer per week 2 eetlepels in een liter water.Maar nu zag ik dat hij toch weer een paar plekjes had.Ik geef hem nu om de dag weer.Ik durf hem niet goed 3 scheppen te geven.Ook was hij een beetje verkouden en gevraagt bij Chevalcare of het samen kan met Fenegriek kruid en dat kon ook.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst niet zo geloofde in het verhaal dat als de weerstand beter is, dat de mok dat weg trekt, maar het lijkt toch wel te werken. En ik ben ook van mening dat een verhoogde weerstand in de winter alleen maar goed kan zijn. Of de mok ooit helemaal wegtrekt, dat weet ik niet, maar ik merk in ieder geval dat mijn tinkers in de wintermaanden nog nooit zo ontspannen en vrolijk zijn geweest.
ik vind het echt een verademing (en mijn tinkers ook) dat ik hiervoor niet meer in die pijnlijke sokken hoef te friemelen en smeren. Maar dus wel gewoon blijven geven in de winter. En dan in de lente/zomer dan hoeft het niet?
moet je dat elke dag voeren? Wel leerzaam om te lezen welke soorten kruiden helpen tegen mok en dat er dus ook meer opties zijn!