Hallo,
Afgelopen week is na een lang traject van onderzoeken een CT-scan van het hoofd afgenomen bij mijn paard. De uitslag van de CT-scan luidde: subchondral bone cyst left temporomandibular joint.
Oftewel, een botcyste in de linkerzijde kaak.
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn welke ervaring hebben met een botcyste in het hoofd-hals gebied bij een paard en welke behandelingen daar uit voort gekomen zijn.
Ik heb een aantal opties gekregen welke nogal ver uit elkaar liggen. Operatief verwijderen, injecteren met ontstekingsremmer, draineren en niks doen. Over het operatief verwijderen en het draineren word ik morgen terug gebeld met meer informatie over kosten en mogelijkheden betreffende de locatie van de cyste. Injecteren is een optie welke meerdere malen herhaald kan worden en mogelijk is voor deze locatie.
Niks doen is geen optie. Het paard ervaart vermoedelijk erg veel druk en hoofdpijnen van de cyste. De symptomen waren een aanleiding voor de uiteindelijke CT-scan.
Zodoende ben ik benieuwd naar ervaringen in deze opties, en ben ik uiteraard ook benieuwd of er nog andere opties zijn waar ik nog niks vanaf weet.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
Laatst bijgewerkt door Gini op 03-03-16 16:12, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag in de titel toegevoegd en titel aangepast