Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ik herken het al te goed.
Saaams schreef:Ik vind het raar dat een paard direct erna weer mag eten. Is dat normaal?
Ik duim voor je.
HorseRituals schreef:Wat een verschrikkelijke situatieik herken het al te goed.
Wat betreft niet laten opereren doen mensen dit voornamelijk omdat de overlevingskans bij een operatie vaak niet zo hoog is. Áls de operatie slaagt blijft er vaak kans dat het paard óf een lange tijd moet revalideren, of zelfs een terugval krijgt en alsnog ingeslapen moet worden. Dit hele proces kost natuurlijk erg veel geld, sommige mensen vinden het risico te hoog en laten het paard daarom meteen gaan zodat het geen pijn meer hoeft te lijden.
Mijn paard is er ook aan geopereerd en heeft het helaas niet overleefd. Uiteraard zijn er paarden die het wel hebben gered en nog een goed leven leiden na de koliek.
Voor nu wil ik je heel veel sterkte wensen met de onzekerheid en natuurlijk voor je verzorgpaard en eigenaar.
justirisx schreef:Het beste lijkt mij vast afscheid nemen...stel je er op in da het niet goed komt..hoe vervelend dit klinkt. Het moment dat je er 100 procent van uit gaat, ze komt er boven p is de klap veel grooter als het niet zo is...Heel veel sterkte....
geerke schreef:kun je de eigenaar niet bereiken dan?Niet de hoop opgeven hoor,er zijn er genoeg waarbij het gewoon weer goedkomt!
Weet je waardoor de koliek kwam?