Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Arabesk schreef:We hebben hier twee paarden met zware artrose en eentje met lichte. Alles staat buiten dag en nacht, zonder ijzers en natuurlijk bekapt en kan vrij bewegen. Met rijden hebben ze soms wat opstartproblemen maar lopen daarna als een trein. Wij hebben geen van onze paarden verzekerd, omdat je ten eerste het geld maandelijks beter op een spaarrekening kunt zetten en ten tweede wil ik graag zelf zeggenschap hebben over welke behandelingen. Het is net wat je met je paard wilt. Ben je fanatiek wedstrijdruiter, tja, dan kun je beter naar een ander paard gaan uitkijken. Maar zijn je ambities minder hoog en vind je een buitenrit ook leuk, kun je overwegen haar te houden en het een kans te geven.
justkid schreef:Heeft het paard pijn en hoe zijn de vooruitzichten. Wanneer je tot een operatie besluit blijft de artrose bestaan.
Wat is je doel met het paard? Je wist al dat ze niet zonder gebreken was toen je haar kocht dus moet het een bijzonder paard zijn voor je

No_No schreef:Mijn paard heeft ook artrose en wordt niet meer bereden. Hij gaat dan ook hemelen zodra hij niet meer zonder pijn in de wei kan lopen. Tevens heeft hij een hoornzuil.
Hij is ook enorm hard en gezien paarden prooidieren zijn en hun zwakte minder snel zullen uiten ben ik niet van plan om er voor mijn plezier op te stappen. Rijden op paarden met artrose vind ik persoonlijk Not done.
Jouw paard heeft dan ook nog losse botfragmenten .. Ik persoonlijk zou niet opereren..
Sterkte met je beslissing
kiwiwitje schreef:Maar er zijn al eerder foto's gemaakt? Dan zou dit te zien moeten zijn. Al zijn de botsplinters misschien recent, de artrose niet?
sannuuu schreef:kiwiwitje schreef:Maar er zijn al eerder foto's gemaakt? Dan zou dit te zien moeten zijn. Al zijn de botsplinters misschien recent, de artrose niet?
De foto's die in Utrecht zijn gemaakt zijn van de rug. Zij vonden het toen niet nodig om haar been op de foto te zetten, omdat hun het toen LA zagen en niet RA. Vorige week donderdag is het been pas op de foto gezet door mijn dierenarts. Er zitten meerdere botsplinters waarvan een aantal oud zijn en er zitten ook nieuwere. De artrose zit er waarschijnlijk ook al langer aangezien het zo ernstig is.

Jet4You schreef:No_No schreef:Mijn paard heeft ook artrose en wordt niet meer bereden. Hij gaat dan ook hemelen zodra hij niet meer zonder pijn in de wei kan lopen. Tevens heeft hij een hoornzuil.
Hij is ook enorm hard en gezien paarden prooidieren zijn en hun zwakte minder snel zullen uiten ben ik niet van plan om er voor mijn plezier op te stappen. Rijden op paarden met artrose vind ik persoonlijk Not done.
Jouw paard heeft dan ook nog losse botfragmenten .. Ik persoonlijk zou niet opereren..
Sterkte met je beslissing
Hoe weet je wanneer een paard teveel pijn heeft om mee in de wei te lopen?
R12312 schreef:Losse botsplinters zijn te verhelpen ondanks het grote risico. Zware artrose erbij is echt een moeilijk verhaal. 24-7 en natuurlijk bekappen helpt echt niet.
No_No schreef:Als hij niet meer rad loopt (draaft) en langdurig zijn voeten niet wil optillen met de hoefverzorging.
Als mijn paard last heeft van zijn artrose dan wil hij namelijk zijn voet niet optillen.
Ik heb dat voor mezelf als grens gesteld.
Als hij zijn open blik verliest is het al te ver.
kippetje schreef:voor zowel ts als jet4you het advies om je paard een paar weken op pijnstilling te zetten. Krijg je ineens een heel ander paard kun je een inschatting maken van de pijn die het dier lijdt.