Nieuw Natuurlijk Ontworm middel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Nieuw Natuurlijk Ontworm middel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 15:39

Ik wilde vanmiddag wormkuren bestellen bij de zaak waar ik al het paardenvoer haal.
Toen zei ze dat ze iets nieuws hadden, en ze liet het me zien.
Ik zeg: ja dat zag ik al liggen, maar dat is toch alleen om de darmen te reinigen?
Maar volgens haar was het een Ontwormings middel, dus ik heb er 2 gekocht.
Wie kent dit middel? en is het idd. om je paard te ontwormen? ongeacht of ze al wormen hebben of niet.

Afbeelding

Marvel

Re: Nieuw Natuurlijk Ontworm middel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:40

Heb je de ingredienten ook? Misschien kan je die plaatsen?

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:41

Volgens mij verklein je hiermee alleen de kans op een worminfectie en is dit geen actief middel tegen een bestaande infectie.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:43

Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 29-12-15 15:51, in het totaal 2 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 15:47

mystery1980 de link doet het niet,geeft error.
Ik heb ze deze mnd. ontwormt met een normaal ontworm middel,dus wormen hebben ze niet meer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 15:51

Jotoma schreef:
Heb je de ingredienten ook? Misschien kan je die plaatsen?

Dit zit er in:

Equi Parex bevat de volgende “W”eerstand “M”aag en “D”arm kruiden:
Knoflook(Alium Sativum), Munt(Mentha Piperita), Anijszaad(Aniseed), Rode Iep(Ulmus Fulva,), Tijm(Thymus Vulgaris),
Kleefkruid(Galium Aparine), Cayenne(Capsicum minimum), Kaneel(Cinnamomum Zelandicum),Brandnetel(Urtica)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:51

gohya schreef:
mystery1980 de link doet het niet,geeft error.
Ik heb ze deze mnd. ontwormt met een normaal ontworm middel,dus wormen hebben ze niet meer.

aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:55

gohya schreef:
Ik wilde vanmiddag wormkuren bestellen bij de zaak waar ik al het paardenvoer haal.
Ik zeg: ja dat zag ik al liggen, maar dat is toch alleen om de darmen te reinigen?
Wie kent dit middel? en is het idd. om je paard te ontwormen? ongeacht of ze al wormen hebben of niet.

[ Afbeelding ]

Als bewezen is dat het tegen wormen werkt, zal de fabrikant dat op de verpakking zetten en in de bijsluiter.

Dus lees je op de verpakking of in de bijsluiter dat het tegen wormen werkt? Zo niet, dan weet je genoeg.

Ik kan me herinneren dat je een paard had met steeds weer wormen. Mijn advies: ga bij een veearts te rade en gebruik wat die je adviseert.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 15:59

safina schreef:
gohya schreef:

[ Afbeelding ]

Als bewezen is dat het tegen wormen werkt, zal de fabrikant dat op de verpakking zetten en in de bijsluiter.

Dus lees je op de verpakking of in de bijsluiter dat het tegen wormen werkt? Zo niet, dan weet je genoeg.

Ik kan me herinneren dat je een paard had met steeds weer wormen. Mijn advies: ga bij een veearts te rade en gebruik wat die je adviseert.

Klopt,ik had een schimmel staan met veel en lange tijd wormen.Zij is 4 x ontwormt in totaal en was toen pas eindelijk wormvrij.
Ik heb dit nieuwe middel nooit eerder gezien,vandaar mijn vraag.
Het ligt nu op stal,morgen ga ik de bijsluiter lezen.
Als het niet hetzelfde is als 'chemisch' ontwormen,vind ik het wel raar dat de verkoopster zegt dat het wel normaal ontwormen is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:02

Dat bestaat al jaren en doet helaas geen drol....

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:04

Het zijn gewoon kruiden die geen bewezen werking hebben tegen wormen.
Ze zouden misschien wel kunnen helpen bij het verhogen van de weerstand. Misschien.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 16:18

Dus eigenlijk heb ik 26,- voor niks betaald.
Ik wilde een ontworm middel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:21

Dit is inderdaad geen ontworm middel. Die kan je alleen nog maar krijgen bij een DA of met een recept van je DA dus het kan niet zijn dat een winkel iets verkoopt wat een wormmiddel zou zijn.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:27

Nee dit is inderdaad geen ontworm middel, er is een kleine kans dat een eventuele worm besmetting iets langer op zich laat wachten met dit middel.
Zonde van de centjes dus.
Had een vergelijkbaar troepje voor mijn kippen, zou ook zgn ontwormen.
Beesten werden steeds magerder, bleken stijf van de wormen te staan!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:44

Als ze nog dicht zitten kan je mssn terug gaan naar de winkel en kijken of je iig het geld terug krijgt.. Want als je voor wormmiddel gaat en dit mee krijgt, gaat er daar ook iets mis :+ Dit is in ieder geval geen ontwormmiddel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:48

Zal zelf zeker niet aan beging gezien er knoflook in zit.
Knoflook kan bloed armoede veroorzaken bij paarden!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 18:48

Ik heb ze beide nog dicht zitten,ik ga ze terug brengen. Ik heb duidelijk gevraagd of ze voor het ontwormen zijn.
Ik zei nog: dat moet toch op recept via de D.A? nee deze waren nieuw zonder recept.
Mijn paarden zijn kern gezond,dan ga ik geen extra dingen,zoals suplementen of wat dan ook geven.Is idd. zonde van me geld.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:52

Dit is zeker geen ontwormingsmiddel. Zo mag het ook absoluut niet verkocht worden!! Het zou de darmflora moeten optimaliseren en het zou onaantrekkelijk worden voor wormen.
Ondanks dat ik dit al jaren aan mijn paarden geef, en ze niet meer ontwormt hebt met chemische ontworm middelen, hebben ze nooit meer een wormbesmetting gehad.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 18:59

Ik vind het te duur om dit spul om de zoveel weken te voeren.
Ze worden 1 x per jaar ontwormt,altijd in het najaar.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:03

Dit is geen nieuw product, bestaat al enkele jaren en het is zeker géén ontwormingsproduct. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 19:13

Daar ben ik ondertussen ook achter gekomen,hahahaha.Daar hebben ze het pas sinds kort,vandaar dat ik het niet kende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:43

Vindt 1 keer per jaar wel weer erg weinig. Of doe je daarnaast ook een mest onderzoek?
Al is nadeel van een mest onderzoek dat altijd maar een moment opname is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 20:43

Ik heb overlegd met een onafhankelijke D.A. en die vond het prima zoals ik het deed.
Hier word élke dag de wei uitgemest en er komen hier geen vreemde paarden op de wei.
Ik doe geen mestonderzoek.Dat schijnt ook niet 100% zekerheid te geven.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:10

Leuk middel, maar je hebt er inderdaad niet met zekerheid iets aan als je paard wormen heeft. Persoonlijk kies ik voor 2 keer per jaar controle op de mest, en in ieder geval 1 keer ontwormen met een breed ontwormingsmiddel om uit te sluiten dat er wel iets is, maar dat niet uit de test komt. Indien de test aangeeft dat ontwormen nodig is, dan vaker ontwormen. Maar je doet het ontwormen onder begeleiding van een DA, lijkt me dus prima om dat zo voort te zetten, hij kent immers de geschiedenis van je paarden :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:11

Als verkoopster in een dierenspeciaal zaak (die dit merk/middel ook kan verkopen/bestellen) kan ik je vertellen dat dit middel niet net zo goed is als een chemisch middel. De werkzame stoffen uit de chemische middelen zijn 'bewezen' als wormdoder, deze natuurlijke middelen zijn dat niet. het is een leuk concept maar het middel is geen garantie op een 'wormvrij' paard. Ik adviseer je om toch periodiek een mestonderzoek te doen. Het liefst met verse mest en zo min mogelijk zand. Je betaald er wat voor maar het gaat resistentie een stuk tegen.

Dat er geen vreemde paarden op je weide staan en je iedere dag braaf mest betekend niet dat er geen wormen(eitjes) op het land komen, vogels, tekenen, konijnen, muizen en andere wilde dieren zijn dé dragers van wormen, ontlasten ze zich op jou land, zullen er ook eitjes en wormen mee komen, je paard eet dit op en zo is de cyclus weer rond.