3 dagen terug ging ik naar mijn oude pony en ontdekte ik een plekje op de mond waar het haar plots weg was. Geen wond maar puur een grijs, kaal plekje. Verder natuurlijk niks achter gezocht.
De volgende dag kom ik erachter dat er meer plekjes op zijn mond verschijnen. Ook had hij die dag wat last van jeuk, ook daar weer vrij weinig achter gezocht aangezien dit wel vaker zo is.
Gisteren was de jeuk weer erger geworden en besloten we om hem in te spuiten met een spray tegen insecten en dergelijke.
Toen ik hem vanmiddag even in de paddock had gezet tijdens het rijden van mijn andere pony begon hij meteen te schuren tegen het hek. Toen ik klaar was met rijden en hem wilde gaan poetsen zag ik dat hij door zijn deken heen een paar grote wonden had geschuurd.
Op stal zit iedereen toch te denken aan één of andere mijt of luis. Al is er in de vacht niets te vinden.
De pony is al wat ouder en heeft een wintervachtje opgebouwd. Hij draagt een (zonder fleece) ongevoerde regendeken maar heeft een paar dagen terug een nachtje een oude, vieze fleecedeken gedragen. Ook heeft hij samen met de andere paarden de afgelopen dagen vanwege de hevige regenval voornamelijk in zijn stal gestaan. Dus niet buiten zoals normaal.
Aan de andere pony's is (nog?) niks te merken gelukkig.
Wie o wie weet waar ik hier mee te maken heb en hoe ik dit kan behandelen...

Edit: spelfout

jeuk is erger dan pijn.. daar hoorje gelijk wat aan te doen.