Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nine1987 schreef:Ik zal zelf nooit zeggen dat het een vetpot is, en mij zul je nooit horen klagen over de prijs van een consult of een behandeling..
Maar ik vind €50.- voorrijkosten wel belachelijk.. Want voorrijkosten hebben niets met opleidingsniveau te maken..
Dus ja, dit mag echt wel verlaagd worden.. Ik vind t absurd.. Vooral omdat onze kliniek maar 10 km verderop zit..
nine1987 schreef:Want voorrijkosten hebben niets met opleidingsniveau te maken..

. Of we delen de kosten als er meerdere stalgenoten een DA nodig hebben. kiwiwitje schreef:Ik vind de dierenarts kosten over het algemeen ook niet echt belachelijk duur. Maar ik denk dat voorrijkosten een beetje verkeerd begrepen worden, als ik hier de berichtjes lees. Voorrijkosten moeten wij namelijk ook berekenen. Daar zit niks van uurloon in. Voorrijkosten zijn alleen voor de auto.
Dat houd in :
- Brandstofkosten
- wegenbelasting
-verzekering
- Onderhoud.
- afschrijving.
De voorrijkosten zijn om de auto te bekostigen. En meestal liggen die op dezelfde hoogte. Hier word op km schaal gerekend. Dat wil zeggen dat je hier in de buurt minder vraagt, dan ritten waar je een half uur of uur voor moet rijden. Niet ieder bedrijf is daar zo in, en dan betalen de klanten dicht bij net zo veel als de verre klanten.

Wilawander schreef:Dierenarts zijn is verre van een vetpot. Heb er zelf jarenlang gewerkt. Zeker de eenmans praktijken.
kiwiwitje schreef:Ik vind de dierenarts kosten over het algemeen ook niet echt belachelijk duur. Maar ik denk dat voorrijkosten een beetje verkeerd begrepen worden, als ik hier de berichtjes lees. Voorrijkosten moeten wij namelijk ook berekenen. Daar zit niks van uurloon in. Voorrijkosten zijn alleen voor de auto.
Dat houd in :
- Brandstofkosten
- wegenbelasting
-verzekering
- Onderhoud.
- afschrijving.
De voorrijkosten zijn om de auto te bekostigen. En meestal liggen die op dezelfde hoogte. Hier word op km schaal gerekend. Dat wil zeggen dat je hier in de buurt minder vraagt, dan ritten waar je een half uur of uur voor moet rijden. Niet ieder bedrijf is daar zo in, en dan betalen de klanten dicht bij net zo veel als de verre klanten.