Pavo nerv control: een kritische blik.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Pavo nerv control: een kritische blik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 18:05

Hoi allemaal.

Deze week heb ik een zak nerv control gehaald en ik ben er enkele dagen geleden mee gestart.
Nu zit ik te kijken bij de specificaties en er zit per 50 gram 2 gram magnesium en 2 gram tryptofaan in.
Verder per kilo: B1 400 mg, B2 400 mg, B6 200 mg, B12 6000 mcg, lecthine 20 gram.

Ben ik nu zo gek of stelt het gewoon geen fluit voor hoeveel magnesium, tryptofaan en vitamines erin zitten?
Ik dacht ik probeer de halve dosis, maar dan krijgt hij helemaal weinig binnen.
Wie weet hier meer van?
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 22-11-15 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

overzee2

Re: Pavo nerv control: een kritische blik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:06

Geen idee maar ik volg

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:09

Wij zijn gestopt. Bij de merrie van mijn vriendin werkte het totaal niet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 18:12

Ik heb de twee gram magnesiumsulfaat puur afgewogen, dat is een klein theelepeltje, niet eens afgestreken. -O-
Er zit ik 50 gram dus 6.6 mg B1 en 6.6 mg B2 in, B6 maar 3.3 mg.
De B12 is maar 6 mg per KILO dus dat ga ik niet eens berekenen. ;(

Op ebay kost 40 gram pure tryptofaan 10,84, dus dat spul is best duur.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 22-11-15 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:22

moonfish13 schreef:
Hoi allemaal.

Deze week heb ik een zak nerv control gehaald en ik ben er enkele dagen geleden mee gestart.
Nu zit ik te kijken bij de specificaties en er zit per 50 gram 2 gram magnesium en 2 gram tryptofaan in.
Verder per kilo: B1 400 mg, B2 400 mg, B6 200 mg, B12 6000 mcg, lecthine 20 gram.

Ben ik nu zo gek of stelt het gewoon geen fluit voor hoeveel magnesium, tryptofaan en vitamines erin zitten?
Wie weet hier meer van?

Ik heb mij er verder nooit echt in verdiept, maar moet zeggen dat ik in het verleden wel eens een zak uitgetest heb. Het werkte echter wel en nee, dat zat hem echt niet tussen mijn oren. Dit werd wel bevestigd door deze en gene welke niet op de hoogte waren van mijn "proefje". Maar wel verbaast waren dat mijn merrie zo kalm en rustig was :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 18:26

Ik zoek nu iets wat per maand max 10 euro kost, dus dat is bij mijn pony de halve dosis nerve control, dus 25 gram.
Persoonlijk vind ik het erg duur voor hoe weinig er per dosering in zit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:28

Wat voer je verder? Eventueel kan je ook gewoon de magnesium van bijvoorbeeld paardnatuurlijk bijvoeren, dat lijkt me hier toch de voornaamste werkzame stof.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:32

De B vitamines doen ook hun werk, soms werkt gewone magnesium maar ik heb ook eens Pavo geprobeerd en het werkte bij onze gifkikker wel.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:43

Hier was het geen succes maar paard doet het super op een mengeling die alleen in België te krijgen is.

Hij heeft ook niet zozeer spanning maar nogal veel zin om van start te gaan en te lopen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 18:43

Azmay schreef:
Wat voer je verder? Eventueel kan je ook gewoon de magnesium van bijvoorbeeld paardnatuurlijk bijvoeren, dat lijkt me hier toch de voornaamste werkzame stof.

Daar gaat het nu niet om.
Ik heb een spook wat zeer weinig krachtvoer krijgt en daarom zoek ik een rustgever die wel in o.a. Magnesium kan voldoen.
Het is vooral mijn doel kritisch te bekijken of nerv control zijn geld waard is.

Qua magnesium heb ik puur magnesiumsulfaat gevoerd aan een verzorgpaard van 4 euro een kilo, ik ga -als ik magnesium bestel- zeker geen citraat bestellen.
Al moet ik twee keer zoveel voeren ben ik met de sulfaat nog veel goedkoper uit.
Het verschil tussen oxide en sulfaat merk ik wel als mens, het tweede werkt beter.
Maar tussen bijvoorbeeld malaat en citraat merk ik nul verschil.
Ik wil gewoon niet klakkeloos wat bestellen, ik geef nu vitamine E gewoon voor mensen. 125 dagen voor 15 euro in plaats van 25 euro per maand.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 22-11-15 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:46

Tja. het is niet meer een goede marketing van Pavo.
Een paard heeft niet zo veel brokken nodig maar wel veel en goede kwaliteit ruwvoer en een liksteen.
Paar handjes brok is vaak voldoende voor de meeste paarden in de basissport of recreatiesport.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:46

Daar kun je alleen maar achter komen door een periode Pavo en dan een periode gewone koeienmagnesium te voeren. Voor een pony is 15 gr magnesium voldoende.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 18:54

Bigone, ik ga zeker eens oxide of sulfaat voeren.
Ik ga dit een maand doen nu, en daarna denk ik eens een maand magnesiumsulfaat van tendo's voeren.
De combinatie vond ik interessant, maar niet in deze dosering eigenlijk.
Het is pittig aan de prijs voor wat er in zit, 20 euro per maand voor een pony van 300 kilo.
Het paard waar je nerv control aan gaf, wat deed dit paard op magnesium of heb je dat niet getest?

Ik snapte niet goed waarom de dosering per 100 gram er niet op stond bij de specificaties, maar dat houdt mensen wel blind: veel mensen gaan heus niet rekenen.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:40

moonfish13 schreef:
Ik ga dit een maand doen nu, en daarna denk ik eens een maand magnesiumsulfaat van tendo's voeren.
Het is pittig aan de prijs voor wat er in zit, 20 euro per maand voor een pony van 300 kilo.
Het paard waar je nerv control aan gaf, wat deed dit paard op magnesium of heb je dat niet getest?

Ik snapte niet goed waarom de dosering per 100 gram er niet op stond bij de specificaties, maar dat houdt mensen wel blind: veel mensen gaan heus niet rekenen.

Beetje zwart/wit bekeken natuurlijk. Alle ingredienten kunnen elkaar versterken bv. Daar ook rekening mee gehouden in je berekening? ;-)

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:51

Mijn merrie reageerde er zelfs zo extreem op dat ze helemaal in zich zelf gekeerd raakte en bijna niet wilde eten.
Meteen gestopt en over gegaan op stress-mix , dit gebruiken we nu ongeveer 2 jaar en ze is nog heet genoeg, maar de scherpe randjes zijn eraf.
Contact gehad met Pavo, die hadden zo een heftige reactie nog nooit gehad. Ze kreeg 1 bekertje korrels per dag, met de helft geminderd, dit weer door de helft, maar ze kon er niet tegen !

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:10

Icrack schreef:
moonfish13 schreef:

Beetje zwart/wit bekeken natuurlijk. Alle ingredienten kunnen elkaar versterken bv. Daar ook rekening mee gehouden in je berekening? ;-)

Sorry ik kan slecht geloven dat 6.6 mg vitamine B helpt bij een paard.
Mocht ponylief het tegendeel bewijzen prima, maar ik ben wel kritisch.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:12

moonfish13 schreef:
Hoi allemaal.

Wie weet hier meer van?

Pavo weet er meer van..Wil graag zakken vullen!! Ontspanning haal je niet uit een zakje!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:23

Icrack schreef:
moonfish13 schreef:

Sorry ik kan slecht geloven dat 6.6 mg vitamine B helpt bij een paard.
Mocht ponylief het tegendeel bewijzen prima, maar ik ben wel kritisch.[/quote]

En terrecht, kritisch was en ben ik ook. Wat ik wel weet is dat de ervaringen varieren onder de gebruikers. Bij de 1 wekt product X het beste en bij de ander Y.
Maar ik persoonlijk blijf erbij dat Pavo in dat opzicht wel wat bij mijn merrie deed. Mijn merrie reageerde daarintegen wat minder op Magnesium van Pharmahorse, terwijl die ook wel resultaten gaf bij anderen bv.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:32

Ben veel meer tevreden over Liquihorse Relax. :j
Nerv control werkte wel iets, maar vond het ook erg duur; liquihorse is een stuk goedkoper (welsh a; 17,75 voor een fles van 1 liter waar ie ruim een maand op doet; nog goedkoper nu grotere verpakking heb)
Pony loopt iig stuk lekkerder dan voorheen en laat spanning ook veel makkelijker afvloeien.
Ben er dus erg tevreden over; en ook stuk lekkerder voor de portomonnee..

Gewoon magnesium poeder werkte hier helemaal niet..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:33

Hij krijgt nu 25 gram, en dat is 10 euro per maand.
Dat is wat ik er max aan uit wil geven, tenzij echt blijkt dat hij door het dak schiet.
Ik vind de tryptofaan ook zo positief maar de dosering is mij ook laag.
Nouja ik zet dit nog even door, en ik ga denk ik ook nog tijdelijk 50 voeren en dan kijken of het een verschil maakt.

Ik vind dit zo lastig, geef meneer 3 streepjes sedalin en hij is zo stoned als een garnaal, dan kan hij amper nog lopen.
A. Vogel passiflora druppels is hij er met 10 echt zeer licht groggy of in elk geval overduidelijk rustiger.
Maar toch heb ik mijn twijfels over de nerv control, ik wil niet wat voeren wat toch geen verschil blijkt te maken achteraf..

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:40

moonfish13 schreef:
Hij krijgt nu 25 gram, en dat is 10 euro per maand.
Dat is wat ik er max aan uit wil geven, tenzij echt blijkt dat hij door het dak schiet.
Ik vind de tryptofaan ook zo positief maar de dosering is mij ook laag.
Nouja ik zet dit nog even door, en ik ga denk ik ook nog tijdelijk 50 voeren en dan kijken of het een verschil maakt.

Ik vind dit zo lastig, geef meneer 3 streepjes sedalin en hij is zo stoned als een garnaal, dan kan hij amper nog lopen.
A. Vogel passiflora druppels is hij er met 10 echt zeer licht groggy of in elk geval overduidelijk rustiger.
Maar toch heb ik mijn twijfels over de nerv control, ik wil niet wat voeren wat toch geen verschil blijkt te maken achteraf..

Logisch ook, als het niet werkt is het voor jou weg gegooid geld :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:47

Het is gewoon best duur spul, ik geef ook vitamine E, nou 200 dagen met een pot van 15 euro is een ander verhaal. :')
Ik moet het gaan ervaren, ik ben benieuwd.
Zelf ken ik ook zat mensen die er dingen in stoppen en dus niet eens verschil merken, maar het blijven geven voor de zekerheid. :+

vosscot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:53

Wij zijn er mee gestopt, had totaal geen effect. Om het prikkelbare er af te krijgen heb ik magnesium bijgevoerd, PharmaHorse magnesium citraat. Dit had veel meer effect. Als je eventueel nog die extra vitamines bij wil voeren zou ik toch iets anders kiezen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 22:01

Pharmahorse is wel goed betaalbaar zie ik, en geen vulzooi.
Met 500 gram voor 30 euro kan ik ruim 3 maanden doen op de adviesdosis.
Dat vind ik nog wel een optie mocht dit niet werken met 25 gram.
Dan kan ik beter overstappen op pharmahorse magnesium, voor dat geld wil ik best een duurdere vorm kopen.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:03

Ik hoor daar ook goede ervaringen mee Moonfish en idd een stuk betaalbaarder dan Pavo. Alleen in mijn geval een "duurdere" aanschaf omdat het bij ons niet werkte ;-)