Ik zie door de bomen het bos niet meer
Tijdens het rijden houd mijn paard haar lichaam heel erg vast houd en wil moeilijk ontspannen ook houd ze links wat vast en heeft ze moeite het aanspringen in de linker galop.
Hier ben ik thuis en tijdens de les mee bezig om haar vooral te laten ontspannen, wat ze heel moeilijk vind.
Daarnaast is ze met opzadelen en het opdoen van dekens vervelend en wil ze het liefst ergens haar tanden inzetten om haar frustratie te uiten. Maar als het er een keer opligt is ze weer poeslief.
Het gaat om een merrie van 6 jaar. Ik heb haar in september een jaar, ze heeft toen een nieuw goed passend zadel gekregen ook heb ik er een bontje onder voor het beter verdelen van de druk. Hier reageerde ze goed op maar nu begint ze weer.
Hierdoor heb ik het idee dat ze last heeft van haar rug en/of dat het niet helemaal goed zit.
Nu las ik dat een osteopaat of chiropractor wel eens zou kunnen helpen. Maar wat is het verschil en wat kost zo iets? Zijn er ook nog andere opties waar je geen fortuin aan uit hoeft te geven

Het liefst in de omgeving van Wolvega, Heerenveen (Friesland)
Wat ik graag zou willen is dat ze weer soepel en lekker in haar vel komt te zitten.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!