Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Pocca_Locca schreef:Ik denk dat ze steun bij je zoekt, vanwege ongemakken. Het kunnen indd. Meer dingen tegelijk zijn. Je kan een test doen of ze nog goed ziet
Lisanne_S3 schreef:ellepel schreef:Dan moet je er een veearts bij halen.
Maar kun je het filmen, dan is het duidelijker
Ik ga mn best doen om een veearts te laten komen, is helaas niet mijn eigen paard. Dus is ook helaas niet aan mij om die keuze te makenIk zal even kijken of ik het vast kan leggen op film.
Pocca_Locca schreef:Oké. Ik heb gezien dat een jaarling hengst ook soort hapbewegingen maakte, op het moment dat er een dominante ruin in de wei naast hem kwam te staan. De ruin was uitgelaten aan het racen door zijn nieuwe wei, galoppeerde richting de jaarling, en de jaarling liep met de hals laag richting de ruin, al
"luchthappend" op hem af. De lage halshouding kende ik wel, dat is natuurlijk onderdanig gedrag, maar de hapbewegingen had ik ook nooit gezien. Een collega zei dat dit een soort super- onderdanig gedrag is van jongere naar oudere paarden toe is. Wel moet ik erbij vermelden, dat de jaarling een draadwond aan een achterbeen had... Aangezien jouwe ook pijn heeft aan een been, zegt mijn gevoel dat het een vraag is van het paard, om vooral voorzichtig te zijn met hem. Ik weet het niet zeker, ik filosofeer er wat over..
.