Om een lang verhaal kort te maken, ik heb afgelopen woensdag een welsh veulen/jaarling gehad van mijn vriend. Hij had hem van een goede vriend gekocht (boer), en die had hem ook pas sinds maandag.
Het vreemde begon al vanochtend toen ik ontdekte dat dit merrietje toch geen merrie was, en hengst bleek te zijn, terwijl hij als 'merrie' verkocht was aan die boer, en dus weer aan ons. Vanochtend zag ik hem bij voor het eerst bij daglicht, toen zag ik dat er wat onder hing dat er eigenlijk niet zou moeten hangen

Beestje heeft ook geen chip, paspoort of papieren, zelfs zijn geboortedatum is onbekend.
Het is echt een scharminkeltje om te zien, wormenbuik, geen netjes bekapte hoeven, een opknappertje.
Wormenkuur heeft hij inmiddels al gehad.
Nu komt het dus; hij heeft wat rare plekken bij zijn mond, ogen en ook een wondje op zijn hals. Ik heb alleen geen idee wat dit kan zijn.

Ondanks de enorme tegenvaller dat het een hengst bleek te zijn, heb ik even rondgebeld en wil ik hem eventueel wel laten casteren. Maar er is nog meer opknapwerk aan dit beestje, en dan heb ik het niet specifiek over de wormenbuik en de hoeven, maar voornamelijk over deze plekken.
Mocht dit gemakkelijk te verhelpen zijn dan wil ik mijn best er graag voor gaan doen, maar mocht dit te hoog in de kosten gaan lopen moet hij vandaag nog terug naar de vorige eigenaar.
Wie weet wat dit is / heeft hier ervaring mee?