Gisteren trof ik Rena warm en nat van het zweet aan in de stal, met een dik voetje linksvoor.
Boven de hoef, vooral rond de koot zeg maar, opgezwollen pootje, echt dat je eigenlijk niet echt meer dat versmalde stukje koot ziet tussen hoef en kogel, maar dat het zo 1 geheel wordt.
Heel erg hinken er mee, ze zet hem nog wel neer maar wil er eigenlijk niet op steunen en houdt hem ook veel omhoog.
Veearts erbij.
Kan geen gevoeligheid in de hoef vinden, dus geen teken van een hoefzweer.
Hoewel ik dat nog zeker niet uitsluit dat er toch iets zit te broeien...
Mobiele röntgen erbij: alles ziet er eigenlijk perfect uit.
Veel voelen en draaien met het voetje, en DA komt eigenlijk niet verder dan dat het erg gevoelig is bij de koot, lijkt vooral aan de voorkant van de koot zo te zijn.
Maar waarom...? Dat is een raadsel....
Het valt op dat Rena echt heel erg moeilijk gaat lopen vanuit stilstand. Ze wil niet en als ze dan toch gaat, is het echt met moeite een stapje hinken. Echter na een paar "stappen" wordt ze wel wat vlotter, hoewel het nog steeds niet veel soeps is maar ze hinkelt dan wat sneller zeg maar

Het lijkt dus dat vooral die eerste stappen het meest pijnlijk zijn.
Vandaag leek de zwelling wel iets hoger opgelopen te zijn dan gisteren...boven de koot ook een beetje dik.
Ze staat verder wel af en toe op een andere plek, beweegt wel, eet goed, ziet er ook niet ongelukkig uit ofzo...ze is alleen vreselijk kreupel en DA snapt niet hoe ze zo ontzettend kreupel kan zijn zonder dat ze echt een oorzaak kan vinden.
Wellicht heeft iemand nog een idee...?
We kijken het maar even een paar dagen aan of er iets verandert. Ze krijgt de komende dagen wat pijnstilling en ik ga haar voetje regelmatig koelen, kijken of het na het weekend dan beter is....
Maar DA vindt dat ze belachelijk kreupel loopt voor iets dat ze niet echt kan vinden zeg maar.

Waren super duidelijke foto's en dan weet ik meteen ook weer dat er niks raars aan de hand is qua kantelingen & artrose enzo...althans linksvoor dan