Zo kon ik bijvoorbeeld geen hooi voorin de wei leggen of op 1 hoop. Dan joeg ze namelijk alles op en stond niks rustig.
Mijn moederloze veulen moet ik zoiezo apart zetten want het pension paard trapt hem helemaal aan gort en ze heeft een aantal weken terug in een ander stuk land een kalfje dood getrapt. Ik zit daar met mijn veulen nou niet echt op te wachten nadat ik op 17-09-2015 zijn moeder ben kwijt geraakt en hij nu me alles zon beetje is.
Maar nu heeft het pension paard mijn lieve oude Kabi van 20 te grazen gehad.. Op haar kont, hals en hoofd zitten bijt plekken en toen ik vandaag aankwam werd ze lelijk achterna gezeten. Kabi is goed van gezondheid en heeft geen gebreken maar kan natuurlijk niet met haar 20 jaar nog eens de stuipen op het lijf worden gejaagd.. Kabi viel op de grond en struikelde en strompelde verder om te ontkomen maar het pension paard was echt gemeen en dreef haar gewoon verder op de grond...
Sinds dien is het resultaat dat Kabi haar hals niet meer kan strekken tot aan de grond en kan zien dat het haar zeer doet. Als je een emmer voer omhoog houd eet ze. Maar staat de emmer op de grond kan ze niet meer strekken zeg maar.. Ze heeft van het rennen ook echt spierpijn.
Ze staat nu op stal bij te komen. Ze was helemaal van slag. Heeft iemand dit vaker gezien? Of ervaring met paarden die dit ook wel eens hebben gehad? Ik wil het beste voor mijn paardje..