Hij heeft altijd wel gehad dat hij linksom wat naar binnen viel tijdens het draven (ipv gewoon mooi rondje te lopen) maar dat vond ik op zich niet zo raar (elk paard heeft immers een goede & slechte kant). Vandaag echter toen hij weer ging stappen viel hij zowat om
echt naar binnen. Toen ging hij stilstaan en deed zijn oog zo raar, net alsof dat oog nog steeds een cirkel aan het draaien was ... Heb dan even rechtsom gekeken maar niks aan de hand, linksom had hij dat weer maar niet meer zo erg. Heb het dan daarna nog een keer proberen te filmen maar toen was het niet meer zo erg (in ieder geval niet met het omvallen).Het betreft hier overigens een blind paard, waarvan het linkeroog het laatst is aangetast. Dus ik snap wel dat hij nog steeds de neiging heeft zijn hoofd naar links te houden en linksom te willen kijken enzo, hij heeft jaren met alleen een blind rechteroog gelopen .. Maar dat omvallen (ookal was het maar 1 keer) ed lijkt mij niet goed, gelukkig heeft hij dat niet in stap. Wat hij doet op een rechte lijn in draf heb ik nog niet kunnen testen, vergt even wat meer organisatie

Hoop dat jullie iets terugzien van wat ik vertel, het oog zie je (als je goed kijkt) van 1.50 tot 2.00, daarna is het oog weer normaal. Ik ga dit filmpje morgen ook even aan 2 DA's die hem kennen doormailen maar vroeg me dus af of hier ervaringen zijn, of wat jullie aan hem zien..

Hij heeft een scheef bekken, heeft daar geen last van in de zin van pijn, maar kan wel veroorzaken dat de bewegingen niet helemaal ok zijn natuurlijk. Hij staat ook gewoon op pensioen dus we doen nooit veel, meestal gaan we gewoon wandelen/wat rondhangen in de piste (lekker rollen en rondsnuffelen) maar af en toe lijkt het mij eens leuk als hij de "benen wat kan strekken". Maar als dat niet meer kan wandelen we gewoon, en verder staat hij de hele dag buiten met schuilstal zijn tijd te verdoen

Normaal wandelen we gewoon/hangen we wat rond. Touwtje zit er ook gewoon aan om hem te helpen, meestal wandelt hij gewoon zelf de piste rond en dergelijke, beetje snuffelen, eens rollen, wat mest ruiken, ...