Ik weet niet zeker of hier vaker een topic over is gemaakt (ik kon hem in ieder geval zo snel niet vinden).
Vandaag heeft mijn paard tijdens het rijden met een van z'n achterhoeven op een scherp teentje gestaan. Dit steentje zat vast in de hoefzool. Omdat hij erg kreupel liep heb ik het steentje eruit gehaald waarna het meteen ging bloeden. Het bloeden stopte na 10 - 20 grote druppels. Ik schrok hier best wel van. Ik wist wel dat er bloed door de hoeven stroomt, maar het daadwerkelijk zien
Ik heb daarna doorgereden en hij voelde niet kreupel of gevoelig, toen ik thuis kwam ging hij wel op rust staan met de gewonde hoef. Nu een paar uur later moest ik hem even naar de box brengen en liep hij wel kreupel. Toen hij klaar was met eten ging ik nog een keer controleren en liep hij weer niet kreupel.
Aangezien ik niet zo gek veel verstand heb van hoefproblemen vroeg ik mij af hoe ernstig dit is/ kan worden. Het wondje is niet heel diep of groot, maar er zit evengoed een gat in de hoefzool. Is het toch verstandig de hoefsmid te bellen?
Ik hoor graag van jullie1

) even de hoefsmid bellen.