Ik zit met het volgende... Het gaat om het paard van mijn moeder. Misschien hebben jullie een idee? Voordat jullie met z'n allen zeggen: bel de dierenarts. Wij gaan de dierenarts maandag bellen, het paard eet en drinkt wel dus wij vinden het zelf niet hoofdnoodzakelijk om morgen de dierenarts te laten komen. Tot die tijd hebben jullie misschien een idee en kunnen wij dat ook aan de DA voorleggen maandag.
Ushi (paardlief) heeft dinsdagavond koliek gehad, niet mega ernstig. Telefonisch contact gehad met de DA praktijk en die zeiden dat het wel krampkoliek zou kunnen zijn ook mede door de flinke regenval van de dagen daarvoor. Maar eigenlijk was Ushi daarvoor ook al niet helemaal lekker. Ze heeft vanaf de eerste week van de vakantie 3 weken stil gestaan ivm onze vakantie. Toen wij terugkwamen van vakantie was er niks aan de hand maar eigenlijk afgelopen week is ze enorm ingevallen. Wij denken zelf aan spierverlies en natuurlijk als eerste aan de 3 weken dat ze stilgestaan had, maar ze had het de week toen wij terugkwamen nog niet.. Raar want dan is het dus in 1 week tijd gebeurd.
Nou is ze deze week (voor de koliek) ook nog overgeplaatst naar een nieuwe wei, exact een week geleden, dit levert stress en hier staat ze nu ook zonder graaskap omdat het een kleinere wei is. Wij denken dan ook dat de koliek een samenstelling is geweest van de stress, het al niet lekker in d'r vel zitten, meer eten en de flinke regen.
Vandaag wilden we samen een bosritje maken maar was Ushi ook enorm sloom, normaal is ze enorm actief en als ik aandraaf met mijn paard draaft Ushi meteen weg, was vandaag niet het geval.
Wij denken vooral dat ze gewoon echt niet lekker in d'r vel zit, misschien zijn het wormen? daar dachten we aan. Maar we staan ook open voor andere dingen die het misschien zouden kunnen zijn.
Sorry als mijn verhaal warrig is.. Ik hoop dat jullie misschien een kleine indicatie hebben waar we op kunnen letten of wat we aan de DA kunnen navragen.
Bedankt voor t lezen