Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
aniquegraaf schreef:En wat houdt zo'n break over ijzer in? Ze heeft nu namelijk ijzers met 2 lippen en daartussen is die afgrond zodat ze haar benen al eerder afzet.
Zeer waarschijnlijk heeft het aan de manier van nagelen gelegen van mijn smid, want toen er voor de zoveelste keer 1 af lag en mijn toenmalige smid niet kon heb ik een ander het ijzer er weer onder laten zetten en een week later toen de andere er af lag ook weer door hem en zo waar bleven ze toen weken zitten. Ik ben toen over gestapt naar die smid en sindsdien geen ijzers meer er af en ze blijven gewoon 8 a 9 weken zitten. Echt een verademing moet ik zeggen! Mijn paard heeft ook altijd ijzers zonder lippen trouwens, dus dat maakte bij hem niet uit, springschoenen ook niet...
) Varekaj schreef:Dan moet je wel ijzers met 1 lip hebben die blijven zittenDie trapt de mijne er geheid binnen de week onderuit, zelfs met maximum aantal aan nagels. Deze helpen echt om de voet sneller te laten afrollen en weg te zetten.