In draf loopt ze nou eenmaal ruim, en dan schopt ze tegen de schoenen aan, raakt ze aan de binnenkant, etc, gaat echt hard, ze schrikt er zelf ook van. Op blote voeten niks aan de hand.
Easyboots glove, werden uitgedraaid/geschopt.
Renegades worden genadeloos verdraaid totdat alles verdraaid is en de schoenen kraken van de mishandeling door haar voeten.
Andere maten zijn te rond voor haar smalle draver voeten, of ze passen wel maar worden uitgetrapt of vertrapt door haar voor en achterbenen, die ze wel eens alle kanten op kan gooien.
Ben erg benieuwd of er hier mensen zijn met een draver (of ander paard met smaller van brede hoeven, met flexibel gangenwerk
) en hier wel iets passends voor hebben gevonden.Haar hoeven zijn prima, mooi sterk en scheuren niet. Wordt door een Natural Balance smid bekapt.
Ze loopt alleen soms op grove asfalt wegen met stenen erop of bermen en zandpaden met veel stenen/puinsteen erg gevoelig. Daarom dat ik hoefschoenen wil, ijzers wil ik absoluut niet. Wil haar voeten niet verpesten met van die ijzeren platen eronder. En groot kans dat ze die er ook aftrapt en dan ben je verder van huis.
Tips? Ideeën? Ik hoor het graag!
. Dravers worden al jaren gefokt op een hele andere loop dan wat handig zou zijn onder het zadel. Je zal er voor moeten zorgen dat voor sneller weg is, of achter trager neerzet. Kan je smid daar niet nog wat in betekenen?
Nu alleen nog voor, daar blijven ze aardig zitten, maar zou achter ook wel graag weer iets hebben, omdat ze daar vooral de linkervoet schuin afslijt en ik veel buiten rij.. Drama