Ja wéér een topic van mij zullen sommigen denken. Maar daar trek ik me niks van aan.
Als eerste wil ik melden dat we al naar een DA gebeld hebben en de merrie in het oog moeten houden vandaag en morgen.
Onze merrie haalde ik vandaag uit de wei om grondwerk te doen maar haar huid voelde enorm warm.
Heb haar temperatuur genomen en kwam uit op 38,9°C waarna ik meteen de DA gebeld had om advies te vragen.
De merrie staat ook wel een beetje hengstig, maar laat zich dit keer niet dekken door de fjord (ruin). Ze blijft wel in de buurt van de fjord maar houdt haar kont niet voor zijn neus zoals ze anders wel doet. Ze mest ook wel maar dat kwam door de stess (doet ze altijd als ik haar in de stal zet).
Een half uur later merk ik aan de uier 2 gele kleine puntjes. Ik kom aan de spenen en er kwam een beetje vocht uit met een wit doorzichtige kleur (waterachtige melk). Haar uier is verder niet dikker dan anders en ze is ook niet gevoelig want kon er zonder problemen aan komen.
Wat is dit?
Als ik straks weer melk zie en de koorts blijft aanhoude bellen we opnieuw de DA ipv tor morgen te wachten.
Via de zoekfunctie zag ik topics waarin gereageerd werd met een mogelijke hersentumor of iets aan de eierstokken.
Met haar nerveuze karakter lijkt me iets in die richting ook niet uitgesloten.

het is geeneens je
eigen paard!?! . hoezo open je dan een topic met " onze merrie"???