Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sigrid1182 schreef:Nou breuk van griffelbeen kan ook....heeft die van mij gehad en breuk duurt weken voor goed geheeld. De mijn liep niet kreupel wel verdikking en dit nam later weer af.
Heb er rongtenfotos van.
Ook achterbeen had ze een dubbele griffelbeen fractuur.
igor001 schreef:sigrid1182 schreef:Nou breuk van griffelbeen kan ook....heeft die van mij gehad en breuk duurt weken voor goed geheeld. De mijn liep niet kreupel wel verdikking en dit nam later weer af.
Heb er rongtenfotos van.
Zal het dan niet gevoelig en echt warm moeten zijn?
Inoterry schreef:Zolang een schieffel niet te groot groeit en niet op een vervelende plek zit, zal het geen problemen gaan geven. Het beste is om de groei dus zo snel mogelijk te stoppen. Ik adviseer om toch even met een DA te overleggen voor eventueel een rustperiode. Bij mij mocht toen mijn paard absoluut niet gek doen om opnieuw aantikken te voorkomen en ook beweging op harde ondergrond moest zoveel mogelijk worden voorkomen. Daarnaast moest ik ook smeren met Ekyflogil.
igor001 schreef:sigrid1182 schreef:Nou breuk van griffelbeen kan ook....heeft die van mij gehad en breuk duurt weken voor goed geheeld. De mijn liep niet kreupel wel verdikking en dit nam later weer af.
Heb er rongtenfotos van.
Zal het dan niet gevoelig en echt warm moeten zijn?
knollentuin schreef:Ekyflogyl is geen rommel, het is een ontstekingsremmer en prednisolon in een oplossing die de beide medicijnen door de huid transporteerd, om te voorkomen dat je onnodig medicatie binnen kriigt moet je dus handschoenen aan .
( met alle medicijnen in poeder en vloeibare vorm moet je voorzichtig omgaan , dat wil niet zeggen dat t rommel is)
Inoterry schreef:Ik zou ook niet rijden met een nieuwe, dus nog actieve schieffel. Echt eerst een paar weken zorgen dat de boel de kans krijgt om tot rust te komen. Ondanks de maatregelen is toen bij mijn paard de schieffel tegen de pees aan gegroeid en moest hij geopereerd worden. Nu komt het niet vaak voor dat een schieffel zo verkeerd groeit, maar als je dit kan voorkomen door een paar weken rustig aan te doen is dat zeer zeker aan te bevelen.
Ook kan je niet zomaar overal Ekyflogyl halen. Dat spul is echt rotzooi en mag, in principe, alleen op dierenartsrecept worden meegegeven. Als je het mee krijgt, zal je zeer waarschijnlijk, ook de duidelijke waarschuwing krijgen dat je het spul niet aan mag raken.