Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

heeft er iemand ervaring met een supplement dat het herstel dan de pees moet bevorderen? Ik weet de naam er niet van maar over een maand laat ik hem weer scannen en de dierenarts had het erover dat ik hem dat dan kan geven maar ben benieuwd of dat ik daadwerkelijk werkt.
geef jij supplementen ofzo? laulapaula schreef:Mijn pony heeft 3 maanden geleden een blessure aan de tussenpees opgelopen. Hij staat same met z'n vriendinnetje op eens afgezet stuk in de wei. Ik vond boxrust geen optie. Ik stap hem aan de hand en koel daarna, verder lekker tutten en af en toe clickertraining en ik geef hem 1x per week een massage, hij klaagt nietheeft er iemand ervaring met een supplement dat het herstel dan de pees moet bevorderen? Ik weet de naam er niet van maar over een maand laat ik hem weer scannen en de dierenarts had het erover dat ik hem dat dan kan geven maar ben benieuwd of dat ik daadwerkelijk werkt.
laulapaula schreef:Die van mij kan ik niet alleen op stal zetten... Dan breekt ie de tent af dus dit was wel een mooie oplossing. Op de vorige scan was nog niet goed te zien hoe of wat ivm vocht, ondanks dat het toen al twee weken geleden was dat ik hem kreupel van het land af haalde..
Ik denk dat je per paard gewoon moet kijken wat het beste werktgeef jij supplementen ofzo?
Peelie schreef:Hier heb ik mijn merrie eerst 6 maanden op het land gehad. De peesblesure was zo enorm acuut nog, na 6 maamden dat ik de DA nogmaals heb gecontact. Hij was enorm verbaast dat het nog zo heftig was.
Zodoende hebben we toen gekozen voor drukverband (oppervlakkige buigpees 1/3 door) en stalrust. Toen ging het in een klap veel beter.
Weiland rust is dus niet altijd beter.