Een paar weken geleden constateerde ik brokkeligheid van de straal van de hoef van mijn paard.
Ik vond het er erg raar uitzien, aangezien ik het ook nog nooit eerder bij een paard heb gezien.
Het betreft de hoef in onderstaande foto's. Bij alle vier de hoeven heeft hij het, maar bij deze hoef was het het ergste.

http://i424.photobucket.com/albums/pp32 ... rm5zsg.jpg

Mijn moeder heeft toen Leovet Straalsan gekocht en dit heb ik een week lang op zijn hoef gesmeerd. Echter was er geen verbetering te zien.
Bovendien was dit spul bedoeld voor vochtige hoeven, maar mijn paard staat in een hele droge box met zaagsel en overdag in een droge bak
en enkele uurtjes per dag op het land. Het leek daardoor voor ons onmogelijk dat hij te vochtige hoeven zou hebben.
Daardoor hebben we nu Farnam Rainmaker gekocht, dat bedoeld is voor te droge hoeven. Ik hoop dat de hoeven hiermee wel zullen opknappen.
Ik ben benieuwd of iemand dit ook heeft gehad bij zijn paard en wat die hier tegen heeft gedaan.
Ik heb dit nog niet eerder gezien bij een paard en zou graag advies willen van iemand waarvan zijn paard dit ook heeft gehad.
Groetjes Gerbrich