Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja schreef:Ik voer mijn paarden al jaren onbeperkt, en die stoppen keurig met eten als ze genoeg hebben. In de praktijk komt dat ergens rond de 30 kilo per dag uit, en ze zijn met 3. 1 kwpn en 2 fjorden.
Ik weet niet of ik het aan zou durven met 2 die samen al 37,5 kilo wegeten en dan zelfs nog zonder hooi komen te staan, om daar onbeperkt aan te gaan voeren.
Een paard hoeft geen 24 uur per dag te eten he...
Hoe is hun conditie?
Jotoma schreef:Ik zou een slowfeeder maken en je bij de baaltjes van 2x 37,5 houden. Krijgen ze hetzelfde binnen, maar doen er langer over.
Kimnl schreef:Ik zou niet zomaar een baal hooi neerzetten, want ik vind 37,5 kilo per dag al veel voor een pony en een paard. Mijn 5 jarige ruin van 1,63 krijgt +/- 14 kilo hooi/kuil op een dag in het winterseizoen. En aangezien een pony minder krijgt dan een paard is 37,5 kilo wel heel veel in mijn ogen.
Ik ben bang dat als je nog meer geeft ze ook nog meer gaan eten. Sommige paarden stoppen als ze vol zitten en andere eten zich dood.
Is het misschien een idee om een slowfeeder/hooinet op te hangen, dan kunnen ze de hele dag eten maar niet te veel.
amandananana schreef:Wij hadden dit probleem ook, mijn verzorgpaarden staan op een doe het zelf stal en eigenaresse ging maar 1x per dag om te voeren. Paard werd hierdoor super mager, ze hebben ook geen al te grote wei dus hebben we besloten om gewoon een baal hooi in de wei neer te zetten. De eerste dag heeft hij veel te veel gegeten, toen had hij duidelijk buikpijn en was wat koliekerig. Dit was na een dag weer over en nu snappen ze dat ze zelf kunnen bepalen hoeveel ze eten. Op het moment dat er veel gras staat doen ze veel langer met een baal dan op het moment dat er weinig gras staat en ze blijven mooi op gewicht. Wij hebben er goede ervaringen mee!
Jessix schreef:Mijn paarden eten, slapen, spelen en gaan dan weer eten, enz. Dus staan niet non stop aan het hooi. Ze hebben altijd toegang tot schoon stro en min of meer onbeperkt hooi. Ik bied dat 5x per dag aan waardoor ze eigenlijk nooit zonder staan.
Ik kom op een kilo of 10 - 12 voor een paard.
Batlow schreef:Jessix schreef:Mijn paarden eten, slapen, spelen en gaan dan weer eten, enz. Dus staan niet non stop aan het hooi. Ze hebben altijd toegang tot schoon stro en min of meer onbeperkt hooi. Ik bied dat 5x per dag aan waardoor ze eigenlijk nooit zonder staan.
Ik kom op een kilo of 10 - 12 voor een paard.
Helaas heb ik de mogelijkheid niet om dat 5 keer per dag aan te bieden... Daarom wil ik het op deze manier proberen. Ik bedoel, ze moeten ook slapen dus ze zullen er niet 24/7 aan zitten. Ik weet dat mijn pony en paard beide liggend slapen dus dat moet ook nog tussen het eten door