Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anoniem schreef:Wie heeft hier(positieve/negatieve)ervaring met pure monnikspeper bij ruinen en/of hengsten???
Dus om het gedrag van te hete heren wat in te dammen??
Anoniem schreef:Doel je op mijn opmerking?
Regumate wil ik niet mee beginnen als eerste.
Het gaat om mijn ruin,die regelmatig denkt dat hij hengst is. Zou er iets de scherpe randjes af willen hebben.
FriesWytske schreef:Anoniem schreef:Doel je op mijn opmerking?
Regumate wil ik niet mee beginnen als eerste.
Het gaat om mijn ruin,die regelmatig denkt dat hij hengst is. Zou er iets de scherpe randjes af willen hebben.
Weet je dan wel zeker dat hij ruin is. Kan ook zijn dat hij een klophengst is.
ikke schreef:Jessix schreef:Mijn hengst heeft wel baat gehad bij magnesium (die van paardnatuurlijk) toen hij een tijdje erg druk werd vanwege veranderingen in zijn kudde.
Ook al eens bedacht wat je nu echt schrijft?
Als jouw paard daarop reageert, heb je je voerbeleid dus niet op orde!
Jessix schreef:ikke schreef:Ook al eens bedacht wat je nu echt schrijft?
Als jouw paard daarop reageert, heb je je voerbeleid dus niet op orde!
Zou kunnen, dan had ik dat moeten laten testen toen.
In elk geval had hij geen probleem in zijn gedrag voor de verandering in de kudde en na een paar weken ondersteund met magnesium was ook alles weer goed. En in zijn voer is nooit wat veranderd. Magnesium ben ik ook niet blijven voeren.
Mijn conclusie is dan dat de magnesium hem mogelijk wat heeft geholpen om net het scherpen eraf te halen en vooral dat hij gewend raakte aan de nieuwe situatie.
Maar bedankt voor de tip over mijn voerbeleid.
ikke schreef:Het punt is dat magnesiumtekort vrijwel niet zichtbaar/merkbaar is. In die zin kan die verandering dus wel een trigger zijn geweest in zijn gedrag voor jou en heeft jouw actie ervoor gezorgd dat z'n magnesium-gehalte weer op peil is.
Vanuit die insteek de tip om eens kritisch naar je voer te kijken. Magnesium hoort in een goed voerprogramma geen punt te zijn.
Anoniem schreef:Schud je dan wat van dat spul in een spuit en dan appelmoes erbij?
Ik zou t bij de mijne dan met appelsap doen..meestal werkt dat wel.
Jij ook gewoon de pure variant?