ik heb een pony die stijf loopt. het valt me de laatste paar dagen meer op.
Heb de dierenarts gebeld en komt vanmiddag langs, maar wilde weten wat jullie hier van vinden

Pony is 2 jaar oud.
Hou het alsjeblieft vriendelijk
Bedankt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Annefleur200 schreef:Dierenarts is geweest. Helaas niet wat ik hoopte. Ze is geboren met deze stand van de beentjes en er is niks aan te doen. Helaas heb ik een stuk wei bij de dijk. Ze moet op een plat stuk lopen want dan heeft ze er geen/weinig last van en dat heb ik helaas niet...
different1 schreef:Bij hoefbevangenheid gaan ze meer achterover leunen, dat doet deze pony niet.
Ik zie hier dan ook echt geen HB in, wel een lastige stand van benen en hoeven.
Helaas zijn het niet enkel de beentjes die niet correct zijn (voorbenen bokhoefjes en licht bokbenig, achterbenen erg lang en gehoekt en hooggeplaatst spronggewricht)
De rug is ook wat bol, en de hals lijkt wat diep uit de borst te komen met neiging tot hertenhals.
Een 2 jarige shet ziet er meestal volwassener uit dan dit diertje op deze leeftijd.
Vind dat de pony erg weinig bovenlijn heeft (hals lijkt iel, rug is wat bol, hoekig kruis/afhangend kruis) Staartdracht is wat stijf.
Vind dat ze een opvallend bol buikje heeft.
Annefleur200 schreef:different1 schreef:Bij hoefbevangenheid gaan ze meer achterover leunen, dat doet deze pony niet.
Ik zie hier dan ook echt geen HB in, wel een lastige stand van benen en hoeven.
Helaas zijn het niet enkel de beentjes die niet correct zijn (voorbenen bokhoefjes en licht bokbenig, achterbenen erg lang en gehoekt en hooggeplaatst spronggewricht)
De rug is ook wat bol, en de hals lijkt wat diep uit de borst te komen met neiging tot hertenhals.
Een 2 jarige shet ziet er meestal volwassener uit dan dit diertje op deze leeftijd.
Vind dat de pony erg weinig bovenlijn heeft (hals lijkt iel, rug is wat bol, hoekig kruis/afhangend kruis) Staartdracht is wat stijf.
Vind dat ze een opvallend bol buikje heeft.
Dit klopt helemaal.